Būvnieki Brasas pārvadu tramvaju satiksmei no 1.janvāra pagaidām vēl neslēgs 0
Lai gan vienošanās ar Rīgas domes Satiksmes departamentu par Brasas pārvada konservācijas darbiem vēl nav panākta, AS “Kauno tiltai” no 1.janvāra tomēr nemēģinās ierobežot sabiedriskā transporta kustību pār pārvadu, noskaidroja aģentūra LETA.
“Kauno tiltai” Latvijas reģiona vadītājs Mindaugs Kazakevičs aģentūrai LETA pastāstīja, ka 1.janvārī tramvaju satiksme pār Brasas pārvadu slēgta netiks, tomēr šāda iespēja nākotnē tomēr joprojām pastāvot.
“Esam brīdinājuši Rīgas domes Satiksmes departamentu, ka nepieciešama informācija par konservācijas darbu sākšanu vai pārvada tehniskā stāvokļa monitoringu, taču pagaidām šo informāciju neesam saņēmuši. Iespēja, ka kaut kad tramvaja satiksmi tomēr nāksies slēgt, joprojām pastāv,” sacīja Kazakevičs.
Viņš gan arī neatklāja, par kādu summu “Kauno tiltai” būtu gatavi veikt tilta konservācijas darbus, vien norādot, ka uzņēmums gaida Satiksmes departamenta lēmumu.
Aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka būvnieku piedāvātā summa pārsniedz vienu miljonu eiro.
Tikmēr Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norādīja, ka pēc būvnieku lūguma cenu aptauja ir pagarināta līdz 6.janvārim. “Ņemot vērā svētku dienas un brīvdienas, būvnieki objektīvu iemeslu dēļ nepaspēja sagatavot cenu piedāvājumu,” sacīja pārstāve.
Vienlaikus viņa pauda pārliecību, ka nav neviena objektīva iemesla slēgt sabiedriskā transporta satiksmi pār pārvadu. To, vai ar būvniekiem sāktas kādas pārrunas, lai situāciju atrisinātu, Dimante nekomentēja.
Arī Rīgas vicemērs Druvis Kleins, kurš šajās dienās pilda mēra pienākumus, aģentūrai LETA sacīja, ka departamentam ar uzņēmumu ir “katastrofālas komunikācijas problēmas”, taču transporta kustība neesot apdraudēta.
“Ja arī tramvaja satiksme būtu slēgta, pašvaldība nodrošinātu alternatīvu un iedzīvotājus pārvadātu ar autobusiem,” pauda Kleins.
Kā ziņots, nespējot sastrādāties ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vienoties par konservācijas darbu veikšanu, SIA “Kauno tiltai” aizvadītajā nedēļā paziņoja, ka no 1.janvāra slēgs tramvaju satiksmi pār Brasas pārvadu.
Uzņēmuma vadība vērsās pie Rīgas mēra Oļega Burova (GKR) un SIA “Rīgas satiksme”, norādot, ka tas jau divas reizes iesniedzis departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.
Pēc būvnieku paustā, departamenta pārstāvji “nav ieinteresēti sadarbībā un savlaicīgā būvdarbu termiņu izpildē”, jo, ja būvnieki visus darbus veicot atbilstoši grafikam, bet departaments savus uzdevumus veikt vienmēr kavējas.
Saskaņā ar darbu grafiku, pārvada konservācijas darbiem bija jābūt pabeigtiem jau līdz decembra beigām, taču patlaban tie nav pat sākti.
Ņemot vērā to, ka visi līdz šim veiktie aprēķini un atzinumi ir veikti, balstoties uz teorētiskiem pieņēmumiem, uzņēmuma ieskatā, nav iespējams gūt pilnīgu pārliecību par pārvada stabilitāti un drošību.
“Uzņēmums uzskata, ka tikai nepārtraukts monitorings, kas ir konservācijas darbu sastāvdaļa, var nodrošināt reālo pārvada tehniskā stāvokļa atspoguļojumu tā ekspluatācijas laikā,” teikts vēstule.
Tikmēr Satiksmes departamenta pārstāve Dimante aģentūrai LETA sacīja, ka departaments 4.decembrī saņēma Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņotu dokumentāciju par Brasas pārvada tramvaja sliežu pārcelšanu, kur iekļauti arī risinājumi tilta sagatavošanai ziemas sezonai.
Sliežu pārcelšana paredzēta tuvāk pārvada ārmalai, lai turpmākajā būvniecības procesā varētu veikt pārvada puses demontāžu garenvirzienā.
11.decembrī departaments sāka tirgus izpēti, lai noskaidrotu, cik izmaksās papildu darbu veikšana, tai skaitā tramvaja sliežu pārcelšanai uz pārvada ārējo malu un objekta sagatavošanai ziemas sezonai.
“Satiksmes departaments tirgus izpēti veica divas reizes, jo saskaņā ar labas pārvaldības principiem nebija pārliecības un nevarēja objektīvi noteikt, vai iesniegtās vienību cenas bija atbilstošas. Tirgus izpētē piedāvātā cena ievērojami pārsniedza reālo tirgus situāciju,” skaidroja Dimante, norādot, ka abās reizēs vienīgais piedāvājuma iesniedzējs bija “Kauno tiltai”.
Proti, departamenta ieskatā, būvnieki piedāvā darbus veikt par būtiski augstāku cenu nekā realitātē tas maksā.
Patlaban iestāde tirgus aptauju veic jau trešo reizi.