Mārtiņš Kaprāns
Mārtiņš Kaprāns
Foto – Timurs Subhankulovs

– Varam jau iedomāties, ko par šādu ideju teiktu Finanšu ministrija. 3


– Tieši tā. Tādēļ vēl kā viens jauninājums tieši komercmediju atbalstam pamatnostādnēs ir paredzēts veidot Mediju atbalsta fondu (MAF). Caur to varētu atbalstīt žurnālistiski augstvērtīgu saturu, kas ir sociāli nozīmīgs, kas uzrunā specifiskas auditorijas. Īpaši šajā kontekstā tiek uzsvērti drukātie mediji, gan tādēļ, ka tie pēdējo desmit gadu laikā visvairāk cietuši no transformācijas un ekonomiskās krīzes, gan arī tādēļ, ka komerciālās raidorganizācijas līdz šim nav bijušas īpaši ieinteresētas veidot sociāli vai nacionāli nozīmīgu saturu.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

– No kādiem avotiem šis fonds tiktu finansēts?

– Tur iespējami vairāki varianti. Viens no tiem būtu valsts budžeta asignācija, kuras apjomu gan pagaidām nevaru pateikt. Ideāli būtu, ja fonda finansējumu, līdzīgi kā sabiedriskajiem medijiem, varētu piesaistīt kā noteiktu procentu no iekšzemes kopprodukta. Tomēr atkal šaubos, vai Finanšu ministrija tam piekritīs. Tas iespējams tikai ar nosacījumu, ka politiskā elite vienojas, ka mediji vismaz vidējā termiņā ir arī daļa no valsts drošības un šīs jomas atbalstīšana tiek padarīta par stratēģisku prioritāti. Nākotnē iespējami arī citi finanšu avoti, piemēram, speciālas Eiropas Savienības atbalsta programmas informatīvi apdraudētajām teritorijām. Vismazāko atbalstu darba grupā guva ideja, ka visu valsts iestāžu komunikācijas aktivitātēm paredzētie līdzekļi tiek pārskaitīti uz šo fondu. Piemēram, ja CSDD vai “Latvijas valsts meži” grib taisīt kādu informatīvo materiālu vai izglītojošu kampaņu, tad daļa no šiem līdzekļiem jau gada sākumā tiek pārskaitīti Mediju atbalsta fondam. Teorijā jau skaista ideja, bet nespēju iedomāties, kā to varētu praksē administrēt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pagaidām nav skaidrs, kā tīri institucionāli izskatīsies šis fonds. Iespējams, nemaz nav jāveido jauna institūcija, bet jāpārveido kāda no esošajām. Viens no variantiem – uzdot šo funkciju Sabiedrības integrācijas fondam, kas jau tagad caur citiem projektiem ir atbalstījis sociāli nozīmīga satura radīšanu.

– Tātad ir vairākas idejas, kur ņemt naudu, bet vai ir skaidri un konkrēti kritēriji, pēc kuriem šie līdzekļi tiks sadalīti medijiem?

– Pašreizējā pamatnostādņu redakcijā uz MAF sniegto atbalstu drīkstētu kandidēt tikai mediju reģistrā reģistrētie komercmediji. Kandidēt nevarēs neviens valsts, pašvaldību vai ārzonas uzņēmēju reģistrēts medijs. Būtiska arī reputācija, lai kandidātam būtu kārtība ar gada pārskatiem un tamlīdzīgi. Saņemtos līdzekļus varēs izmantot tikai sociāli un sabiedriski nozīmīga satura radīšanai. Tas varētu būt specifiskai auditorijai adresēts saturs, piemēram, ārzemju latviešiem, latgaliešiem, neredzīgajiem vai citiem. Es redzu, ka caur MAF varētu atbalstīt arī kvalitatīvu un profesionālu saturu vietējai krievu auditorijai.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.