Pieprasījums pēc apvidus auto pieaudzis gan privātpersonām, gan biznesa segmentā 97
Baltijā pieprasītākais auto tips ir apvidus automašīnas jeb SUV, un pieprasījums pēc apvidus tipa automobiļiem šogad laikā no janvāra līdz jūlijam, salīdzinot ar identisku periodu pērn, kāpis par 21%, liecina auto dīlera “Moller Auto” apkopotaie dati.
“Moller Auto” pārstāvji norāda, ka nākotnē lielāka nozīme būs auto dzinēja veidam, līdz ar to augs pieprasījums pēc tiem automašīnu tipiem, kas pieejami kā elektroauto.
Salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, Latvijā šogad lielāka aktivitāte nekā pērn vērojama komerciālo transportlīdzekļu segmentā, kur ietilpst kravas un pasažieru transportlīdzekļi, piemēram, kravas un pasažieru mikroautobusi. Šogad laikā no janvāra līdz jūlijam, salīdzinot ar tādu pašu periodu 2021.gadā, pieprasījums pēc tiem Latvijā audzis par 38%.
“Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena norāda, ka populārākie auto tipi gan globāli, gan Latvijā ir apvidus auto.
Pozitīvas tendences arī novērotas komerciālo transportlīdzekļu segmentā – pieprasījums pēc šī segmenta automobiļu tipiem kāpj divu iemeslu dēļ, skaidro Gerkena. Pirmkārt, uzņēmumi regulāri atjauno novecojušos autoparkus. Otrkārt, līdz ar e-komercijas attīstību un patērētāju paradumu maiņu, vairāk izvēloties saņemt preces ar piegādi, pieaug piegādes pakalpojumu sniedzēju skaits, kas savā darbā izmanto, piemēram, kravas mikroautobusus.
“Moller Auto” dati arī atklāj, ka iepriekš Baltijā vieni no pieprasītākajiem auto bijuši ne tikai SUV, bet arī hečbeki un sedani, īpaši laikā no 2015.gada līdz 2018./2019.gadam, taču šobrīd pieprasījums pēc tiem ir mazāks. Šādas tendences tiek novērotas tirgū ienākot jauniem auto tipiem un modeļiem, piemēram, pašlaik to ietekmē mazāka izmēra SUV automobiļu piedāvājums. Tāpat mūsdienās patērētāju vajadzības mainās, un auto iegādē bieži vien galvenais kritērijs ir ģimenes vajadzību nodrošināšana, priekšroku dodot ietilpīgākiem spēkratiem.
Gerkena prognozē, ka tuvākā nākotnē tendences auto tipu izvēles ziņā, visdrīzāk, nemainīsies. Joprojām savu aktualitāti saglabās SUV, taču kā augošu tendenci Gerkena akcentē pieaugošu interesi par auto tipiem, kas pieejami arī kā elektroauto. Proti, pirmie populārākie elektroauto segmenta auto tipi bija hečbeki, piemēram, tādi modeļi kā “Volkswagen e-Golf”, “Volkswagen e-up”, “Volkswagen ID.3”. Taču klientu pieprasījuma dēļ šobrīd popularitāti iemanto e-SUV tipa eletroauto, piemēram, auto modeļi “Audi Q4 e-tron”, “Volkswagen ID.4”, “Volkswagen ID.5”.
Gandrīz katrs otrais auto pircējs izrāda interesi par elektroauto, un Gerkena prognozē, ka tas tikai pieaugs, jo šāda tendence ir vērojama arī citviet Eiropā.