– Kas brīvajā tirgū notiks ar biļešu cenām? 2
– Iekšzemes pārvadājumus regulē valsts. Starptautiskajos tarifos visu regulē tirgus. Mēs šoziem braucieniem pa Baltijas valstīm pārdevām aptuveni 2000 biļešu par vienu eiro. Ir periods, kad cilvēki maz brauc. Mēs tad biļetes pārdodam lēti ar domu, ka, iespējams, nākamajā reizē pasažieris atkal izvēlēsies mūs.
“Ecolines” noteikti nevēlas, lai cilvēki biļetes pērk autobusā, kur mēs biļetes pārdodam daudz dārgāk nekā kasēs vai internetā. Tas tāpēc, ka vēlamies rosināt pasažierus biļetes autobusā nepirkt. Biļete, kas internetā, piemēram, maksās 10 eiro, pie šofera maksās 15 eiro. Nevēlamies, lai šoferim un pasažierim būtu naudas attiecības. Mums ir jākontrolē šoferi, ko viņi dara ar naudu. Tas ir dārgāk nekā pārdot lētākas biļetes internetā.
– Šoferi atrodas tiešā kontaktā ar pasažieriem, viņi ir, tā teikt, uzņēmuma seja ikdienas saziņā ar pasažieriem…
– Uzņēmums ar viņiem ļoti cītīgi strādā. Mēs darbojamies brīvajā tirgū, tas nozīmē, ka šoferis var strādāt visur – Vācijā, Norvēģijā un citās valstīs. Nereti nav nepieciešams zināt svešvalodu, piemēram, vedot pasta kravas. Latvijā paliek šoferu “plānais” gals. “Resnais” gals strādā citās valstīs. Šā iemesla dēļ mums vispirms ir jādomā par pasažieru drošību. Tas ir vissvarīgākais.
Visi jaunie pieredzējušie darbinieki atnes līdzi uzņēmumā arī ne pārāk labo pieredzi. Mums ar to ir jācīnās. Rīkojam mācības, mums ir kontroles dienesti. Ir arī bonusu programma. Ievērojam sūdzību izskatīšanas procedūras, kas rosina šoferi būt atbildīgam. Pēdējos gados pasažieru komfortu esam izvirzījuši par prioritāti. Ļoti daudzi šoferi uzskata – viņu darbs ir vest cilvēkus, nobraukt kilometrus. Vēlamies, lai šoferis saprot – viņš algu saņem tāpēc, ka brauciens bija priecīgs, nevis tāpēc, ka nobraucis noteiktu kilometru daudzumu.