Briselē atklās pirmo Baltijas valstu dizaina zīmolu “pop-up” veikalu 0
Briselē 14. decembrī atklās pirmo Baltijas valstu dizaina zīmolu “pop-up” veikalu, aģentūru LETA informēja iniciatīvas līdzautore autore Laura Bērziņa.
Beļģijas aktīvo latviešu izveidotās Baltijas dizaina asociācijas “Baltic Desgin Stories” pirmajā “pop-up” veikalā būs pārstāvēti 19 Baltijas zīmoli, ieskaitot tādus kā “Baiba Ladiga”, “be-with”, “Hebe”, “One Wolf”, “LLmood”, “Plaude Apparel”, “RainSisters”, “Unusi”, porcelāna un māla izstrādājumi no “Piebalgas porcelāns”, “Glass Point” un “Kaisme”, kā arī tekstilizstrādājumi no “MeadowMe”.
Baltijas dizaina preces varēs iegādāties un apskatīt Briseles mākslas un radošajā kvartālā “Sablon”. Divas nedēļas nogales – 14. un 15. decembrī, 21. un 22. decembrī varēs gan iegādāties dizaina preces, gan uzzināt par Latvijas dizainu un radošajām industrijām, kā arī apmainīties ar pieredzi.
14. decembrī veikalā noritēs saruna par eksporta un investīciju iespējām Latvijā, Latvijas uzņēmumu attīstību Beļģijā. Klātesot Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras pārstāvjiem, noritēs arī diasporas pārstāvju konsultācijas un sarunas.
Lai veicinātu Baltijas valstu, tai skaitā Latvijas radošo zīmolu, dizaineru un ar dizainu saistīto tehnoloģiju atpazīstamību Beļģijā ilgtermiņā, Beļģijā dzīvojošu latviešu domu biedru grupa tās vadītājas Lauras Bērziņas vadībā izveidojušas asociāciju “Baltic Design Stories”. Par asociācijas uzdevumiem noteikta Baltijas valstu dizaina industrijas sadarbības platformas izveidošana eksportam uz Beļģiju un sadarbības veicināšana, Beļģijas sabiedrības izpratnes vairošana par Baltijas valstu dizainu, kā arī dažādu pasākumu, domnīcu, izstāžu un tirdzniecības pasākumu organizēšana.
Asociācijā darbojas arī Līga Baltiņa, Zane Vērdiņa, Aija Nīlendere, Vineta Briede, Linda Bērziņa un Gundega Skirta.
Nesen izveidota arī tiešsaistes platforma www.balticdesignstories.eu, kurā apkopoti Baltijas dizaineru stāsti, sniegta informācija par produktu un pakalpojumu pieejamību.