– Tie, kuri gribētu tikt pie varas Rīgā, kritizē – Rīga nepiesaistot investīcijas, neizveidojot teritorijas, kur uzņēmējiem nākt un darboties. 9
– Rīga kā galvenais motors, lielās pilsētas kā blakus motori šobrīd ir vienīgie Latvijas ekonomikas uzturētāji. Sakarā ar Krievijas krīzi lauksaimnieki sauc pēc atbalsta, viņiem klājas grūti. Galvaspilsētā bezdarbs ir 5% – jebkurā citā vietā tas ir augstāks. Biznesa projektu realizāciju uzņēmēji redz praktiski tikai caur Rīgu. Var veidot tehnoloģiskos parkus, industriālās zonas, bet ir svarīga darbaspēka pieejamība, tā kvalifikācija un attālumi līdz preču realizācijas vietai. Es ik nedēļu tiekos ar investīciju kompānijām. Pašlaik aktivizējušies, piemēram, ķīniešu uzņēmēji, kuri izpēta, vai neuzņemties Ziemeļu šķērsojuma izbūvi par saviem līdzekļiem. Tā ir liela transportmaģistrāle cauri Rīgai – projekts “sver” apmēram divus miljardus eiro. Mums ir interesanti, lai rastos sadarbības modeļi ar investoriem, sākot ar atkritumu saimniecību, beidzot ar sociālo māju būvniecību.
– Pilsēta neattīstot stāvparkus.
– Tie attīstīsies, bet nevar izvārīt zupu, ko neviens negrib ēst. Stāvparks nozīmē vietu, kur atstāj no perifērijas atbraukušu automobili, lai tālāk dotos ar sabiedrisko transportu. Sākotnēji šādi punkti spontāni veidojās pie lielveikaliem. Šobrīd plānojam ierīkot stāvlaukumu Lucavsalā, kur no Pārdaugavas puses braucējiem ērti un tuvu novietot auto, lai brauktu uz centru. Tāds būs arī pie “Doles” veikala, un pavisam kartē iezīmēti 18 plānotie stāvparki. Bet jādomā, kā autobraucējus motivēt izkāpt no autiņiem. Vai ar atlaidēm sabiedriskajā transportā vai cita veida bonusiem.
– Kāda jums pašam ir attīstības vīzija par Rīgu? Pilsētai jākļūst zaļākai, priekšroka velo vai autobraucējiem?