Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Ognennaja/SHUTTERSTOCK

Ko saka eksperti – braukt ar veco auto vai pirkt jaunu? 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Lēmums jāpieņem katram pašam. Tomēr pareizo izvēli, iespējams, varētu palīdzēt izdarīt ieskats autonozares ikdienā. Kā klājas auto veikaliem, plačiem un servisiem, par to – daži pieredzējuši šo nozaru speciālisti.

“Forum auto” tirdzniecības vadītājs Jānis Ozols: “Tūlītēju pirkuma saņemšanu varam piedāvāt ļoti reti.”
Foto: Atis Jansons
CITI ŠOBRĪD LASA

“Forum auto” tirdzniecības vadītājs Jānis Ozols, jautāts par jaunu auto tirdzniecības aktualitātēm, neslēpj, ka situācija nav no spožajām. “Iet diezgan jau draņķīgi,” vērtē “Forum auto” tirdzniecības vadītājs un stāsta, ka nemitīgi aug ražotāju piedāvātās cenas. “Dažādām firmām gan cenu pieaugums ir atšķirīgs,” viņš skaidro. “No mūsu pārstāvētajām, piemēram, “Peugeot” aug straujāk nekā “Kia”.” Viņš zina stāstīt, ka cenas turklāt aug ne tikai uz “premium” līmeni pretendējošiem vieglajiem auto, bet arī komerctransportam, kuram it kā vajadzētu palikt vienkāršam un pārvadātājiem pieejamam.

“Vēl sliktāk ir ar piegādēm,” turpina Ozols. “Tūlītēju pirkuma saņemšanu varam piedāvāt ļoti reti. Par normu kļūst apmēram pusgadu ilga gaidīšana, turklāt negarantējot pašreizējās cenas saglabāšanu. Skaidrs, ka šādi miglaini avansa maksājumi klientiem nepatīk. Bet neko labāku piedāvāt diemžēl nevaram. Un tas, protams, daudziem liek palikt pie saviem vecajiem auto.”

Autoservisa “V4 Motors” direktors Raimonds Volonts: “Uz tuvākajām dienām pieraksts parasti nav iespējams. Nākamnedēļ… Un ne jau tāpēc, ka darba telpas par šauru, ne jau tāpēc, ka detaļu nav. Nav cilvēku!”
Foto: Atis Jansons

Pēc iepriekšējās sarunas varētu secināt, ka ziedu laiki ir remonta uzņēmumiem. Autoservisa “V4 Motors” direktors Raimonds Volonts arī apliecina, ka par rezerves daļu piegādēm pagaidām sūdzēties nevar. “Vismaz tās, kas no metāla taisītas, saņemam normāli. Kavēšanās mēdz būt, ja vajadzīgi kādi specifiski elektronikas bloki vai to elementi,” precizē autoservisa direktors. Viņš arī atklāj, ka servisam darba pietiek un pat pāri paliek. “Uz tuvākajām dienām pieraksts parasti nav iespējams. Nākamnedēļ… Un ne jau tāpēc, ka darba telpas par šauru, ne jau tāpēc, ka detaļu nav. Nav cilvēku!” tā Raimonds Volonts. “Aizvien jūtamāks kļūst pietiekami kvalificētu autoatslēdznieku un jo sevišķi elektriķu trūkums. Tā ir problēma, kuras risinājumu vajadzētu rast valsts līmenī. Un nekavējoties. Citādi novecojošo autoparku uzturēt drošā stāvoklī nespēsim.”

Lietotu auto tirgus? Par to vislabāk ar savu cenu dinamiku liecina sludinājumu portāls “ss.lv”. Piemērs – man personīgi zināms populārs auto “Nissan Qashqai”, desmit gadus vecs ar nobraukumu 220 000 km pirms divarpus gadiem bija pārdodams par nepilniem 4000 eiro. Par to pašu naudiņu tātad arī nopērkams. Tagad? Septiņi tūkstoši… Ar pat vēl lielāku odometra rādījumu – 320 000, kas turklāt atrodas jau tuvu dārgu remontu zonai.

Reklāma
Reklāma

Tātad – pārdot veco var šķietami labi. Bet citu nopirkt…

SAISTĪTIE RAKSTI