Policija un ierēdņi zvaigznēs neskatās 10
Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre piekrīt, ka satiksmes intensitāte un laika apstākļi ir galvenie faktori, kas nosaka ceļu satiksmes negadījumu skaitu un no tiem izrietošās sekas.
“Jūnijā un jūlijā jābūt gataviem avārijām ar smagi cietušajiem un bojāgājušajiem, jo pieaug ātrums un pārgalvība, rudens un ziemas sākums raksturīgs ar daudz sabrauktiem gājējiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nevēlas būt redzami, arī infrastruktūra Latvijā vēsturiski izveidojusies tāda, kas maz nodala gājējus no transporta līdzekļu plūsmas. Ir arī neizskaidrojamas lietas, piemēram, 2014. gadā strauji pieauga bojāgājušo skaits līdz 212 (šogad līdz 7. decembrim ir 149. – A. D.), bija avārijas, kurās gāja bojā vairāki – četri, pieci, pat seši cilvēki. Pagājušajā un šajā gadā šādu avāriju ir mazāk,” saka V. Mistre.
Lai uzlabotu drošību uz ceļiem, nepieciešams uzlabot infrastruktūru, palielināt fotoradaru skaitu, jo tur, kur tie uzstādīti, faktiski neesot traģisku negadījumu, palielināt netrafarētu ceļu policistu automašīnu skaitu (nākamgad šobrīd septiņu vietā būšot 40). Protams, regulāri jāatgādina par vispārzināmām normām, ka ātrumu pārsniegt nedrīkst, reibumā pie stūres sēsties nedrīkst, mobilos tālruņus un citas viedierīces pie stūres lietot nedrīkst. Starp citu, pēdējais ir liela problēma ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā, saka V. Mistre.
Dažādu izglītojošu un brīdinošu kampaņu plānošanā un rīkošanā Satiksmes uzraudzības un koordinācijas birojs sadarbojas ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). “Mēs esam iestāde, kas ņem vērā racionālus argumentus, pētām tendences un zvaigznēs vismaz darba laikā neskatāmies,” teic CSDD sabiedrisko attiecību vadītājs Jānis Aizpors. “Šobrīd sadarbībā ar policiju dalām gājējiem vestes. Pavasarī būs kampaņas, kas aicinās braukt prātīgi un nereibušam. Ārzemēs arvien vairāk pievērš uzmanību tam, ka nedrīkst sēsties pie stūres nogurušam. To darīsim arī mēs.”