1939. gada 17. februārī. Ulmaņa traktors 0
Pirms 80 gadiem laikraksts “Rīts” ziņoja: “Daudzos gadījumos mūsu lauksaimnieki praktiskā darbā atrod vienu vai otru pārlabojumu un uzlabojumu iegādātām mašīnām. Bērzes pagasta “Pikšu” māju saimnieks V. Ulmanis savam traktoram uzcēlis slēgtu vadītāja kabīni.”
Runa bija par Latvijas valsts galvas Kārļa Ulmaņa brāļa Jāņa dēlu Vili Ulmani, kurš kopš 1927. gada bija kļuvis par slavenākā Latvijas politiķa dzimto māju īpašnieku un prasmīgi saimniekoja tajās.
Februāra vidū viņš savā “Fordsona” traktorā, velkot vēl arī piekabi, devās braucienā no “Pikšām” uz Rīgu. Acīmredzot ar Zemkopības ministriju un valsts vadību saskaņotais brauciens bija savdabīga propagandas akcija, lai mudinātu lauksaimniekus sekot lauksaimniecības tehnikas attīstības tendencēm.
Pirmkārt, traktoram un piekabei bija pneimatiskās gumijas riepas, kas tolaik skaitījās ļoti progresīvi, jo vairumam lauksaimniecības tehnikas 20.–30. gados ierastāki bija metāla riteņi. Otra lieta bija vadītāja kabīne “ar stikla logiem kabīnes priekšā un abos sānos, kas pasargā vadītāju no lietus un sniega”. Arī tas Latvijas laukos šķita kā brīnums.
“Pārbūve iespējama lauku apstākļos un neizmaksā daudz. Pie Zemkopības ministrijas (mūsdienās Raiņa bulvāra un Reimersa ielas stūrī) ar pārveidoto traktoru iepazinās zemkopības ministrs J. Birznieks.
Te no savas darba istabas loga traktoru braucienā vēroja arī Valsts prezidents Kārlis Ulmanis. Vēlāk prezidents apjautājās traktora pārveidotājiem par jaunā iekārtojuma izmaksu un deva norādījumus Zemkopības ministrijas pārstāvjiem par lauksaimniecībā nepieciešamo mašīnu un darba rīku cenu regulēšanu.”