“Bordo karotīti” līdz šim saņēmuši četri Latvijas uzņēmumi 1
Pārtikas produktu kvalitātes zīmi “Bordo karotīte” līdz šim ir saņēmuši četri Latvijas uzņēmumi, aģentūrai BNS pastāstīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) valdes locekle Ligita Turnere.
Viņa sacīja, ka “Bordo karotīti” līdz šim saņēmis kartupeļu cietes ražotājs “Aloja-Starkelsen”, maizes ražotāji “Latvijas maiznieks” un “Madonas patērētāju biedrība”, kā arī graudu pārstrādes uzņēmums “Dobeles dzirnavnieks”.
Turnere prognozēja, ka “Bordo karotītes” saņēmušo uzņēmumu skaits varētu palielināties. “Jā, [uzņēmumu] skaits palielināsies, protams. [Aktivitāte] ir ar pieaugošu tendenci,” sacīja Turnere.
Viņa arī sacīja, ka abu kvalitātes zīmju – “Bordo karotītes” un “Zaļās karotītes – popularizēšana ir viens no LPUF šā gada mērķiem. “Abi zīmolu [ieguvēji], praktiski, ir Latvijas produkti – ražošanas cikls notiek Latvijā. (..) Mēs gribam popularizēt Latvijas ražojumus,” sacīja Turnere.
Tāpat viņa piebilda, ka šobrīd tiek veiktas izmaiņas pārtikas kvalitātes zīmes “Zaļā karotīte” mājaslapā un pēcāk tajā varēs redzēt visus uzņēmumus, kas ir saņēmuši “Bordo karotīti” un “Zaļo karotīti”.
Lai saņemtu “Bordo karotīti”, ražotājam ir jāveic speciālas Pārtikas un veterinārā dienesta pārbaudes attiecīgajam produktam un pēc pozitīva atzinuma saņemšanas jāslēdz līgums ar LPUF.
Atšķirībā no “Zaļās karotītes”, kas tiek piešķirta produktiem, kas ražoti un audzēti Latvijā, “Bordo karotīti” piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls notiek Latvijā, taču produkta ražošanā var tikt izmantotas importētas izejvielas. “Bordo karotītes” idejas autors un virzītājs ir LPUF.
LPUF ir Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvo atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.