Publicitātes foto

“Boltam” pazūd konkurents – bloķēs “Yandex” aplikāciju un tīmekļvietni 0

Ziņa papildināta pl.17.23.

Ņemot vērā, ka mobilā lietotne “Yandex.Taxi” un tīmekļvietne “taxi.yandex.lv” joprojām nav reģistrēta, bet turpina sniegt pakalpojumus, Autotransporta direkcija pieņēmusi lēmumu tās bloķēt.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

No šā gada 22.janvāra tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem, ar kuras starpniecību var izsaukt un apmaksāt pārvadājumu pakalpojumus ar vieglo automobili, jābūt reģistrētiem Autotransporta direkcijā. Tie, kuri nav reģistrējušies, Latvijā savus pakalpojumus piedāvāt nedrīkst.

Līdz šim reģistrējies ir tikai Igaunijas uzņēmums “Bolt Technology”.
CITI ŠOBRĪD LASA

Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne “Yandex.Taxi” un tīmekļvietne “taxi.yandex.lv” turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt.

Attiecībā uz mobilajām lietotnēm, direkcija šī lūguma izpildi prasījusi mobilo sakaru operatoriem “Latvijas mobilais telefons”, “Bite Latvija” un “Tele2”, noskaidroja aģentūra LETA.

Paredzēts, ka tuvāko dienu laikā tas tiks izdarīts. Pakalpojumu sniedzējs varēs atsākt darboties, tiklīdz būs reģistrējies Autotransporta direkcijā.

“Yandex Taxi” Starptautiskā preses dienesta vadītāja Natālija Žuravļova aģentūrai LETA norādīja, ka “Yandex Taxi” ir reģistrācijas procesā atbilstoši Latvijā pieņemtajiem jaunajiem noteikumiem.

“Mēs iesniedzām visu nepieciešamo dokumentāciju reģistrācijai Autotransporta direkcijas datubāzē jau pērn, un kopš tā laika esam vairākas reizes papildinājuši pieteikumu saskaņā ar iestādes prasībām,” pauda Žuravļova, piebilstot, ka pieteikuma pēdējā versija tiks iesniegta šonedēļ.

Viņa pauda cerību, ka pēc pieteikuma gala versijas iesniegšanas “Yandex Taxi” saņems apstiprinājumu reģistrācijai. Žuravļova arī pauda, ka uzņēmums komunicē ar atbildīgajām iestādēm par “šo tehniskas dabas jautājumu” un sagaida, ka tās rīkosies atbilstoši Latvijas patērētāju interesēm.

Direkcija vērtē arī citus šāda veida pakalpojumu sniedzējus, un plānots, ka tuvākajā laikā varētu lemt arī par citu nereģistrētu tīmekļvietņu un mobilo lietotņu bloķēšanu.

Reklāma
Reklāma

Kā noskaidroja aģentūra LETA, “Latvijas mobilā telefona”, “Bite Latvija” un “Tele2” pārstāvji norādījuši, ka Autotransporta direkcijas lūgumu ir saņēmuši un izvērtēs tā pamatotību.

Attiecīgi pēc tam pieņems atbilstošu lēmumu.

Prasība reģistrēties uz tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem attiecas tad, ja ar tās starpniecību tiek organizēti pasažieru pārvadājumi ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru; ja pakalpojumu var pieteikt, apstiprināt un braucienu apmaksāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni.

Tāpat pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi.

Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Šobrīd Taksometru vadītāju reģistrā ir reģistrējušies 7233 autovadītāji, bet licencēto automobiļu skaits ir aptuveni piecas reizes mazāks.

Lēmums reģistrēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pieņemts, lai mazinātu ēnu ekonomiku un veidotu pasažieru pārvadājumu nozari caurspīdīgāku.

Tādējādi tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem ir ne tikai jāreģistrējas, vienlaikus sekojot līdzi, lai visi komersanti ievērotu normatīvo aktu prasības, bet arī reizi mēnesī jāsniedz informācija Valsts ieņēmumu dienestam par pārvadājumiem, autovadītājiem un transportlīdzekļiem, ko var izsaukt ar tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību.

Tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, ar kuras starpniecību pasažieris var izsaukt vieglo automobili, jābūt norādītai informācijai par pārvadātāju, autovadītāju, brauciena maksu un maršrutu, jābūt kontaktinformācijai, lai nepieciešamības gadījumā pasažieris var iesniegt sūdzību, kā arī jābūt norādītai pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtībai, lai nerastos pārpratumi, ja, piemēram, pasažieris nolemtu braucienu atcelt.

Tāpat jānodrošina iespēja izsaukt transportlīdzekli, kas piemērots personu ar kustību traucējumiem pārvadāšanai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.