Foto: SCANPIX/REUTERS/LETA

“Boeing” zināja par “737 MAX” lidmašīnu drošības sistēmas nepilnībām pirms “Lion Air” katastrofas 0

ASV aviobūves uzņēmuma “Boeing” inženieri aviolainera “737 MAX” pilotu brīdināšanas sistēmas nepilnības konstatējuši jau 2017.gadā jeb gadu pirms Indonēzijas aviokompānijas “Lion Air” lidmašīnas katastrofas, teikts svētdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Reklāma
Reklāma
Trampa optimismam nav pamata: izlūkdienesti atklāj Putina patieso plānu. Kādas nelietības iecerējis Krievijas diktators?
VIDEO. Tramps nomaina Ovālā kabineta galdu dažas dienas pēc tam, kad Īlona Maska dēls iemūžināts uz tā atstājam “dāvanu” 5
RAKSTA REDAKTORS
Kā krāpnieki zina, kur meklēt cilvēkus ar vairākiem tūkstošiem kontā – vai banku dati kaut kur noplūst? Atbild eksperti
Lasīt citas ziņas

“Boeing” norāda, ka uzņēmuma vadība par šo problēmu uzzinājusi pēc “Lion Air” lidmašīnas katastrofas pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki. Savukārt pēc vairākiem mēnešiem Etiopijā avarēja “Ethiopian Airlines” lidmašīna “Boeing 737 MAX 8” ar 157 cilvēkiem, kas visi gāja bojā.

Pēc šīm katastrofām “Boeing 737 MAX 8” lidmašīnu izmantošana pārtraukta visā pasaulē.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Boeing” vēsta, ka šķietami standartizēts aprīkojums, kas informē pilotu par neatbilstībām starp uzplūdes leņķa indikatoriem, patiesībā netiek aktivizēts, ja aviokompānijas neiegādājas papildu indikatoru.

Tādējādi lidsabiedrībām, kas šo papildu indikatoru nav iegādājušās, tai skaitā “Lion Air” un “Ethiopian Airlines”, netiek nodrošināta šī drošības funkcija.

Nepilnīga uzplūdes leņķa indikatora informācija varētu būt vainojama abu šo lidsabiedrību katastrofās, liekot “Boeing 737 MAX 8” lidmašīnai nevajadzīgi aktivizēt drošības sistēmu un nospiest priekšgalu uz leju pat, ja piloti cenšas saglabāt augstumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.