“Boeing” nav sniedzis ziņas par potenciālu tās jaunākās lidmašīnas bīstamību 0
ASV lidmašīnu ražotājs “Boeing” nav sniedzis informāciju par jaunas lidojuma kontroles sistēmas potenciālu bīstamību, kas varētu būt spēlējusi lomu pagājušajā mēnesī notikušajā pasažieru aviolainera katastrofā Indonēzijā, kurā gāja bojā 189 cilvēki, vēsta laikraksts “The Wall Street Journal” (WSJ).
Avīze atsaucas uz aviokatastrofas izmeklēšanā iesaistītiem ekspertiem, ASV Federālās aviācijas pārvaldes (FAA) amatpersonām un pilotiem.
Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos “Boeing 737 MAX 8” un “Boeing 737 MAX 9”, kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas degungala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest degungalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.
“Boeing” nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.
Brīdinājums bija pārsteigums daudziem pilotiem, kas ASV aviokompānijās lido ar jaunākajiem “Boeing” modeļiem. Kā norāda izmeklēšanā iesaistītie eksperti, ASV aviokompānijās ne to vadība, ne piloti nav tikuši informēti, ka jaunākajā “Boeing 737” modelī ieviesta šāda sistēma un nav sagatavoti rīkoties attiecīgās riska situācijās.
Jau ziņots, ka 29.oktobrī zemo cenu aviokompānijas “Lion Air” lidmašīna “Boeing 737 MAX 8”, kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē.
Avarējusī lidmašīna bija jauna, “Lion Air” to saņēma augustā.
“Boeing 737 MAX 8” ir viena no jaunākajām “Boeing” lidmašīnām, aviokompānijas šos lainerus ekspluatē kopš pagājušā gada maija.