Foto: AFP/Scanpix/LETA

Jau otro gadu “Boeing” apsteidz “Airbus” un gatavo efektīvāko gaisa kuģi 0

ASV aviobūves firma “Boeing” pērn otro gadu pēc kārtas piegādājusi rekordlielu lidmašīnu skaitu, apsteidzot Eiropas konkurentu “Airbus”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

“Boeing” pagājušajā gadā piegādājis 806 komerciālās lidmašīnas, salīdzinot ar 763 lidaparātiem 2017. gadā. Lielāko piegādāto lidmašīnu daļu jeb 580 vienības veido “Boeing 737” lidaparāti.

“Boeing” gan norāda, ka pērn kopumā piegādāto lidmašīnu skaits bijis nedaudz mazāks par prognozētajiem aptuveni 810–815 lidaparātiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kompānija arī saņēmusi 893 lidmašīnu pasūtījumus 143,6 miljardu dolāru (125,5 miljardu eiro) apmērā.

“Airbus” pagājušajā gadā piegādājis 800 komerciālās lidmašīnas, kas arī ir rekordaugsts līmenis.

Gadu iepriekš uzņēmums piegādāja 718 lidmašīnas. Nākotnē “Boeing” plāno paplašināt populārās lidaparātu sērijas “777” saimi ar jaunās paaudzes modeli “777X”, kam būs tālāka sniedzamība, mazāks degvielas patēriņš un lielākas ērtības pasažieriem.

Firmas inženieri gatavo “Boeing-777X” lidaparātu pirmajam izmēģinājuma lidojumam jau šā gada martā, ziņo laikraksts “The Seattle Times”, kur atrodas kompānijas galvenā mītne.

Jaunajam modelim būs divi varianti: “777-9” ar lielāku pasažieru skaitu un “777-8” ar mazāku pasažieru skaitu, bet tālāku sniedzamību. Līdz šim saņemti 320 pasūtījumi jaunajām lidmašīnām, bet kopējais pasūtījumu skaits lidmašīnām “Boeing-777” pārsniedzis divus tūkstošus.

Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrība būs pirmā, kas saņems jauno lidaparātu “Boeing-777X”, kad tiks sākta tā sērijveida ražošana 2020. gadā. Klientu sarakstā ir arī lidsabiedrības “Etihad Airways”, “Qatar Airways”, “Cathay Pacific”, “Lufthansa” un “Singapore Airlines”.

Esperti atzīmē, ka jaunā modeļa “777X” lidaparāti veidoti, ņemot vērā gan pasūtītāju vēlmes, gan detaļu piegādātāju ieteikumus.

Reklāma
Reklāma

Izveidoti divi lidaparāta modeļi atšķirīgam pasažieru skaitam un lidojuma tālumam, kas pēc tehniskajiem raksturojumiem pārspēj konkurenta “Airbus” modeli “A350”, pavēstījis Roberts Feldmans, “Boeing” viceprezidents un programmas “777X” izpilddirektors.

Lidaparāta aerodinamisko īpašību un strukturālo slodžu pārbaudes vēja tunelī apliecina jaunā “Boeing” modeļa atbilstību tehniskajām prasībām.

Lidaparāts “777X” būs lielākā un efektīvākā divmotoru pasažieru lidmašīna, kas patērē 10 procentus mazāk degvielas un par 12 procentiem samazina apkopes izdevumus, salīdzinot ar konkurentiem.

Lidaparātam “777X” ir kompozītmateriāla spārni, kuru galus var nolocīt, ļaujot milzīgajai lidmašīnai izmantot tos pašus angārus, ko mazākas lidmašīnas.

12 procentu degvielas ietaupījums panākts, pateicoties jaunajiem firmas “GE Aviation” dzinējiem “GE9X”, kas ir jaudīgākie un vienlaikus klusākie turbodzinēji pasaulē un jau izmēģināti lidojumā.

March 1, 2019, Boeing is looking to build on the success of its popular 777 family of aircraft with the next generation 777X, promising ultra-long range, enhanced fuel efficiency and improved passenger comfort levels. Graphic shows features of Boeing 777X, and comparison with Airbus A350.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.