Jau otro gadu “Boeing” apsteidz “Airbus” un gatavo efektīvāko gaisa kuģi 0
ASV aviobūves firma “Boeing” pērn otro gadu pēc kārtas piegādājusi rekordlielu lidmašīnu skaitu, apsteidzot Eiropas konkurentu “Airbus”.
“Boeing” pagājušajā gadā piegādājis 806 komerciālās lidmašīnas, salīdzinot ar 763 lidaparātiem 2017. gadā. Lielāko piegādāto lidmašīnu daļu jeb 580 vienības veido “Boeing 737” lidaparāti.
“Boeing” gan norāda, ka pērn kopumā piegādāto lidmašīnu skaits bijis nedaudz mazāks par prognozētajiem aptuveni 810–815 lidaparātiem.
Kompānija arī saņēmusi 893 lidmašīnu pasūtījumus 143,6 miljardu dolāru (125,5 miljardu eiro) apmērā.
Gadu iepriekš uzņēmums piegādāja 718 lidmašīnas. Nākotnē “Boeing” plāno paplašināt populārās lidaparātu sērijas “777” saimi ar jaunās paaudzes modeli “777X”, kam būs tālāka sniedzamība, mazāks degvielas patēriņš un lielākas ērtības pasažieriem.
Firmas inženieri gatavo “Boeing-777X” lidaparātu pirmajam izmēģinājuma lidojumam jau šā gada martā, ziņo laikraksts “The Seattle Times”, kur atrodas kompānijas galvenā mītne.
Jaunajam modelim būs divi varianti: “777-9” ar lielāku pasažieru skaitu un “777-8” ar mazāku pasažieru skaitu, bet tālāku sniedzamību. Līdz šim saņemti 320 pasūtījumi jaunajām lidmašīnām, bet kopējais pasūtījumu skaits lidmašīnām “Boeing-777” pārsniedzis divus tūkstošus.
Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrība būs pirmā, kas saņems jauno lidaparātu “Boeing-777X”, kad tiks sākta tā sērijveida ražošana 2020. gadā. Klientu sarakstā ir arī lidsabiedrības “Etihad Airways”, “Qatar Airways”, “Cathay Pacific”, “Lufthansa” un “Singapore Airlines”.
Esperti atzīmē, ka jaunā modeļa “777X” lidaparāti veidoti, ņemot vērā gan pasūtītāju vēlmes, gan detaļu piegādātāju ieteikumus.
Izveidoti divi lidaparāta modeļi atšķirīgam pasažieru skaitam un lidojuma tālumam, kas pēc tehniskajiem raksturojumiem pārspēj konkurenta “Airbus” modeli “A350”, pavēstījis Roberts Feldmans, “Boeing” viceprezidents un programmas “777X” izpilddirektors.
Lidaparāta aerodinamisko īpašību un strukturālo slodžu pārbaudes vēja tunelī apliecina jaunā “Boeing” modeļa atbilstību tehniskajām prasībām.
Lidaparāts “777X” būs lielākā un efektīvākā divmotoru pasažieru lidmašīna, kas patērē 10 procentus mazāk degvielas un par 12 procentiem samazina apkopes izdevumus, salīdzinot ar konkurentiem.
Lidaparātam “777X” ir kompozītmateriāla spārni, kuru galus var nolocīt, ļaujot milzīgajai lidmašīnai izmantot tos pašus angārus, ko mazākas lidmašīnas.
12 procentu degvielas ietaupījums panākts, pateicoties jaunajiem firmas “GE Aviation” dzinējiem “GE9X”, kas ir jaudīgākie un vienlaikus klusākie turbodzinēji pasaulē un jau izmēģināti lidojumā.