Blodons: Agrāk būvēja vilcienus, kas strādā 50 gadu arī pie -30 grādiem. Tagad ir stulbi cilvēki? 143
Ja pirms 50 gadiem varēja uzbūvēt vilcienus, kuri darbojas 50 gadu un darbojas arī -30 grādos, vedot jūrmalniekus uz Rīgu un atpakaļ, bet nenotikuši reisi bija kaut kas ārkārtējs, turklāt tas nenotika katru dienu vai mēnesi kā šobrīd. Tad rodas viens jautājums, tā par šo šobrīd sabiedrībā aktuālo tēmu TV24 raidījumā “Preses klubs” izsakās Arnis Blodons, žurnālists, PR speciālists.
Viņš jautā: “Kas tie ir par cilvēkiem, kas te ir tik ārkārtējs, ka vienā valstī samērā nelielam iepirkumam – pārdesmit vilcienu vagoniem, nevar atrast attiecīgās profesijas pārstāvjus ar attiecīgās jomas zināšanām? Kas tur par problēmu varētu būt – jāsaka, laikam stulbi cilvēki.” Tik skarbs ir Blodons.
Tīri neko. Šādi varētu izskatīties jauns vilciens Rīga – Rēzekne. Un, ja tā padomā, vai tā nav brīnišķīga ideja? pic.twitter.com/gOR3VzqWEA
— Karl (with an L) (@karlwithanl) January 5, 2024
Briškens: Jauno elektrovilcienu defekti tiek novērsti garantijas ietvaros
Visi atklātie jauno elektrovilcienu defekti tiek novērsti garantijas ietvaros, tviterī vēsta satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) pēc tiešsaistes tikšanās ar AS “Pasažieru vilciens” (PV) valdi un Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” vadību.
Vienlaikus viņš uzsver, ka “Škoda” tikšanās laikā apsolījusi četras konkrētas lietas – papildu speciālistu klātbūtni Rīgā diennakts režīmā, detalizētu “A” līmeņa defektu analīzi ar atgriezenisko saiti, uzlabotu krīzes komunikāciju un koordināciju, kā arī papildu apmācību mašīnistiem patstāvīgai defektu novēršanai.
“Gandrīz bez izņēmumiem, jaunu vilcienu ekspluatācijas uzsākšanas fāzē sagaidāmi defekti. Pēc “Škodas” starptautiskās pieredzes pirmajā nedēļā labākajā gadījumā 70-80% plānoto vilcienu ir pilnībā operacionāli. Mēs neizceļamies uz citu valstu fona. Atceramies kaut vai izaicinājumus, ar kādiem līdzīgos apstākļos saskaras mūsu kaimiņi Igaunijā – sistemātisku defektu novēršana prasīja vairākus gadus, un bija nepieciešama arī atkārtota vilcienu sertifikācija,” norāda Briškens.
Tāpat viņš informē, ka jauno vilcienu defektu cēloņi līdz šim bijuši saistīti ar dažādiem faktoriem, tostarp elektroapgādes, durvju sensoru, kā arī ūdens apgādes sistēmu darbību, papildinot, ka defekti novērsti 24 stundu laikā.
Daži no tiem izpaužas tikai, kad uzsākta pilnvērtīga ekspluatācija dinamiskā režīmā ar pasažieriem vilcienā. Līdzīgi kā jaunai automašīnai, arī vilcienam nepieciešams sākuma iebraukšanas periods,” papildina Briškens.
Tāpat viņš piebilda, ka iepriekš minētos defektus izdevās ātri novērst, taču “Škoda” informēja arī par iespējamu nopietnāku defektu ar viena vilciena bateriju uzlādi.
“Šīs baterijas uzlādes sistēma darbojās nepilnvērtīgi, tādēļ arī vilciens apstājās stacijā un vairs nebija iespējams iedarbināt tā vadības sistēmas un atkārtoti pacelt strāvas noņēmēju jeb pantogrāfu. “Škoda” solīja, ka arī šis defekts drīzumā tiks novērsts,” vēsta ministrs.
Jau vēstīts, ka otrdien, 2.janvārī, pasažieru pārvadājumiem bija pieejami seši jaunie elektrovilcieni, jo pieciem vilcieniem bija konstatētas dažādas nepilnības.
“Pasažieru vilciena” pārstāvji skaidroja, ka uzņēmums no Čehijas kompānijas “Škoda Group” ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus un no tiem 11 vilcieni ir gatavi izmantošanai dzelzceļa līnijās. Vienlaikus tuvāko darba dienu laikā plānots veikt pirmo tehnisko apkopi pārējiem sešiem jaunajiem vilcieniem, lai tos varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumos.
Tāpat ziņots, ka 2023.gada 15.decembrī “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.
“Pasažieru vilciena” pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.