– Arī mūsu parlamentārieši gatavojas sabučot Lukašenko. 6
– Pamazām negatīvās emocijas atiet malā.
– Bet kāds tam sakars ar Magoņa arestu? Vai tiešām jūs uzskatāt, ka viņš ir no “Latvijas ostu pavirzīšanas malā” scenārija sastāvdaļām?
– Es negribu apgalvot, ka vienam cilvēkam tur ir liela nozīme. Runa ir par to, ka šajā saspringtajā situācijā, kāda samilst tranzīta jomā, sīkumu nav. Tāda kataklizma, kāda ir notikusi ar nozares vadītāju, neveicina Latvijas dzelzceļa un ostu iespējas tajā cīņā, par kuru es jums tikko izstāstīju. Biznesā ne jau viss ir pareizi un kristāla tīri, vēl jo vairāk tādēļ, ka turpinās kapitāla pirmatnējās uzkrāšanas process un tur ir visādas pelēkās zonas, ar kurām ir jārēķinās. Tāpēc tas jāvērtē objektīvi.
Citur tādos gadījumos kā ar Magoņa kungu parasti jautājumi tiek plaši apspriesti, bet Latvijā tā pirmā informācija par viņa aizturēšanu bija izsmiekla vērta. Latvijas Televīzijas pirmajā kanālā par nodokļu maksātāju naudu sāk runāt par partizānu kara metodēm – uz ceļa, ko remontē, kāds esot bēdzis ar ātrumu 200 kilometru stundā. Tā jau nevar būt, ka žurnālists to izzīda no pirksta. Droši vien šo informāciju pastāstīja kāds atbildīgs vai bezatbildīgs KNAB darbinieks. Cita lieta, ka tam žurnālistam arī vajadzētu izsijāt, ko viens vai otrs viņam stāsta.
– Drīz rīkošot konkursu, lai atrastu jaunu dzelzceļa vadītāju. Atceros, ka tad, kad Magonis nāca jūsu vietā, tika apšaubītas viņa spējas izdzert tik daudz “graņonku”, kā to spēj Krievijas kolēģi, kamēr sarunā, lai kravas plūst caur Latviju. Vai tas joprojām ir svarīgi?
– Krievijā nemaz tā nedzer, jo kāds gan spēlētājs tu būsi nākamajā dienā, ja katru dienu dzersi. Tā tik žurnālisti var rakstīt, ka Zorgevics izdzēris trīs litrus šņabja. Kas tā par aprobežotību, vai tad lielāku tilpumu par trim litriem nezina! Man prasa: tad spaini? Šobrīd nedzer ne pudelēm, ne spaiņiem, tie laiki sen ir pagātnē.
Gribu teikt vienu, ka tos trīspadsmit gadi, kad vadīju “Latvijas dzelzceļa” valdi, un tie desmit gadi, kad Magoņa kungs bija valdes priekšsēdētājs, bija labākie gadi, kādi ir bijuši. Jebkuram cilvēkam, kurš ir tik tālu gatavs, lai pieteiktos šim amatam, ļoti nopietni jāapsver, vai piekritīs vadīt “Latvijas dzelzceļu”, ja tiks aicināts. Patlaban ir jārēķinās ar kravu plūsmas kritumu, tāpēc tādu panākumu, kādi bija pēdējos divdesmit gados, vairs nebūs.