Tēmē uz lieliem tirgiem 0
Oskars Mickevičs stāsta, ka ar jauno produktu nemērķē uz Latviju vien – KIIN pārstāvju ambīcijas ir daudz plašākas, savu produkciju viņi jau izrādījuši starptautiskos pārtikas gadatirgos Polijā un Šveicē, kā arī Āzijas valstīs. Biznesā Oskaram ir pieredze, viņš savulaik sāka ražot velozeķi – velosipēdam uzvelkamu elastīgu futrāli ar dekoratīvu apdruku. Šāds mētelītis vienkāršāku un tīrāku padara riteņa turēšanu dzīvoklī. Arī velozeķe nebija paredzēta tikai Latvijas riteņbraucējiem, Oskars reģistrēja patentu valstīs, kur ir ļoti daudz velobraucēju.
Dzīve pilsētvidē pastiprina vēlmi uzturēt veselību ar dabiskiem līdzekļiem, un īpaši aktuāli tas ir blīvi apdzīvotās vietās. Tāpēc KIIN par potenciālo tirgu uzlūko lielas valstis, tostarp Ķīnu, kur viņu ražojumi jau bijuši aplūkojami un nogaršojami speciālā izstādē. Mūsu medus turienes iedzīvotājiem ir liela eksotika – bērni ap KIIN stendu lipuši kā mušas, visu līdzpaņemto produkciju drīz vien izdevies pārdot, stāsta Oskars. Bišu maize Āzijā ir kaut kas pilnīgi nepazīstams, tāpēc liels darbs un līdzekļi jāiegulda izskaidrošanā, mārketingā.
Pēteris Trapencieris uzskata, ka šim superproduktam varētu būt liela nākotne, un cer, ka ražotāji arī turpmāk daļu peļņas varēs ieguldīt tā tālākā izpētē. Zinātnieks domā, ka uzņēmumiem, kuri ražo inovatīvus produktus, vajadzētu noteikt nodokļu atlaides. “Ja vairāk līdzekļu varēs atvēlēt pētījumiem, varbūt pēc kāda laika KIIN būs jau 10 vai pat 20 dažādu produktu, vajadzēs arvien vairāk bišu maizes, un kopumā tas dotu lielu labumu Latvijas tautsaimniecībai.”