Bikše par indiešu studentiem: “Man patīk, ka viņi ir pilsētā. Man liekas, ka tas ir forši” 0
Ārzemju studenti, īpaši indieši, pēdējo gadu laikā kļuvuši par redzamu sabiedrības daļu Rīgā, raisot plašas diskusijas par Latvijas pilsētu atvērtību, iekļaušanu un multikulturālās vides attīstību. TV24 raidījumā “Preses klubs” tēlnieks, Latvijas Mākslas akadēmijas profesors un bijušais Saeimas deputāts Aigars Bikše dalījās savos novērojumos un viedoklī par šo tēmu, uzsverot, ka indiešu klātbūtne Rīgā ir pozitīvs solis lielpilsētas sajūtas veidošanā.
“Man patīk, ka viņi ir pilsētā. Man liekas, ka tas ir forši. Rīga kļūst arvien līdzīgāka lielajām pilsētām, kur daudzveidība ir normāla ikdienas sastāvdaļa,” sacīja Bikše.
Lai gan daudzi indiešu studenti atbrauc uz Latviju studēt, jautājums par to, vai viņi šeit paliks pēc mācību beigām, paliek aktuāls. Bikše norādīja, ka viņam nav precīzas informācijas par šo tendenci, taču uzsvēra, ka ārvalstu studentu piesaiste ir tikai pirmais solis:
Diskusijas gaitā Bikše pievērsās arī plašākam jautājumam – ģimenēm un bērnu audzināšanas apstākļiem Latvijā. Viņš uzsvēra, ka sociālais atbalsts ģimenēm ar bērniem ir būtisks aspekts, kas var veicināt ne tikai vietējo iedzīvotāju palikšanu, bet arī ārzemnieku integrāciju:
“Ja ģimenei ir četri bērni, tad ikdienas situācijas kļūst daudz sarežģītākas. Man ir kolēģis ar četriem bērniem, un viņam no visām mašīnām tirgū bija pieejami tikai četri modeļi, kas atbilst viņa vajadzībām. Tas neveicina impulsīvus lēmumus vai vieglu ikdienu – cilvēki sāk ierobežot savas izvēles.”
Bikše uzskata, ka daudzveidība un ārvalstnieku integrācija ir būtiska Rīgas attīstības daļa. Taču tas prasa rūpīgi izstrādātu politiku, kas veicina gan sabiedrības izpratni, gan ārvalstnieku iekļaušanos. Viņš arī uzsvēra, ka ir svarīgi veidot pilsētu, kas atbalsta ģimenes, lai nodrošinātu ilgtspējīgu attīstību.
“Mums jāveicina vide, kurā ģimenes ar bērniem jūtas atbalstītas, un ārvalstu studenti, piemēram, indieši, redz Latviju kā vietu, kur viņi var veidot nākotni,” rezumēja Bikše.