“Biju uz namu pārvaldi, visur – man neviens neprot pateikt!” Skatītāja neizpratnē par ūdens patēriņa starpību rēķinā 45
TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāda skatītāja uzdeva jautājumu par ūdens patēriņa rādījumiem, tostarp rēķinā ietverto ūdens patēriņa starpību: “Man ūdens patēriņš ir 5,85 [kubikmetri], bet ūdens starpība ir 5,15 [kubikmetri], un man neviens neprot paskaidrot, par ko? Aile ir maksājumā – ūdens patēriņa starpība, ko tas nozīmē? Es biju uz namu pārvaldi, visur – man neviens neprot pateikt!”
“Pēc jautājuma es noprotu, ka konkrētajā situācijā runa ir par daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un attiecīgi par šo te starpību, kas veidojas starp mājas kopējo skaitītāju un visu dzīvokļu uzskaitīto kopējo patēriņu. Ir situācijas, kad attiecīgi šī te starpība ir lielāka, un ir kad – mazāka. Šis jautājums arī tiek regulēts un situācijās, kad šī te starpība pārsniedz 20%, mājas pārvaldniekam ir jāveic darbības, lai konstatētu cēloņus, kāpēc šī starpība veidojas šāda,” tā uz TV24 skatītājas jautājumu atbildēja SIA “Rīgas ūdens” Klientu servisa nodrošinājuma departamenta direktore Līva Duļbinska.
“Rīgas ūdens” pārstāve uzsvēra, ka ikdienā uzņēmumā šos jautājumus risina kopā ar māju pārvaldniekiem. Tāpat šādi jautājumi tiek saņemti arī no citiem dzīvokļu īpašniekiem.
“Ir vairākas nianses, kas var veidot šo te starpību. Pirmkārt, šī te ir skaitītāju precizitātes klase. Ļoti daudzos gadījumos dzīvokļu īpašnieki šos te skaitītājus, kurus viņi uzstāda savos dzīvokļos, izvēlas lētākus, kā rezultātā – ar zemāku precizitātes klasi. Savukārt “Rīgas ūdens” mājas ievadā uzstādītais skaitītājs ir ar augstāku precizitātes klasi, kas arī var būt viens no iemesliem, kas var veidot šo te starpību,” tā skaidroja Duļbinska.
Vēl otrs būtisks faktors ir, kā tiek ziņoti šie te ūdens rādījumi un cik paši dzīvokļu īpašnieki ir godprātīgi šajā rādījumu ziņošanas procesā, – vai ūdens rādījumi vispār tiek ziņoti un vai laicīgi ziņoti, tā uzsvēra “Rīgas ūdens” pārstāve.
“Tāpat jautājums – vai dzīvokļos ūdens skaitītāji ir uzstādīti pareizi, jo pēc ražotāju rekomendācijām ir norādīts, kā šis skaitītājs ir jāuzstāda – vertikāli vai horizontāli. Bet nereti mēs saskaramies ar situācijām, kad skaitītāji tiek nepareizi uzstādīti, un arī tas būtiski ietekmē kopējo ūdens uzskaiti. Protams, ir arī tādi praktiski iemesli kā nelielas ūdens noplūdes, kaut vai nelielas mikroplaisas ūdens caurulēs rada kondensātu, kas kopumā arī var radīt šo te situāciju ar patēriņa starpībām,” tā TV24 raidījuma “Uz līnijas” skatītājas uzdoto jautājumu atbildēja SIA “Rīgas ūdens” Klientu servisa nodrošinājuma departamenta direktore Duļbinska.