Bezmaksas siers “Tele2” peļu slazdā jeb piespiedu “dāvana” par maksu 8
Mobilo sakaru operators “Tele2”, kā ieganstu izmantojot Covid-19 sašūpoto ikdienas kārtību, uzspiež daļai klientu negribētus pakalpojumus, par ko pieprasa arī maksāt.
Mēneša beigās, sākoties ārkārtējai situācijai, tāpat ar īsziņas starpniecību tiku informēta, ka bezlimita interneta jaukumus tālrunī varēšu bez maksas turpināt baudīt arī aprīlī.
Šoreiz tas operatoram šķita nepieciešami, lai es “varētu strādāt vai mācīties un veikt dažādas sadzīvei būtiskas lietas attālināti”.
Te nu jānorāda, ka pēc bezlimita interneta tālrunī man nav ne mazākās nepieciešamības, jo, strādājot attālināti, izmantoju cita pakalpojumu sniedzēja nodrošinātu pastāvīgo interneta pieslēgumu, kas ar Wi-Fi starpniecību ir pieejams visiem mājiniekiem.
Tikmēr “Tele2” nekādi nevarēja pārstāt par mani rūpēties, turklāt nu jau tika sperti krietni radikālāki soļi, kas atklāja arī zem labdara tērpa rūpīgi slēpto āža kāju.
Pašās aprīļa beigās, kā ierasts, ar īsziņas starpniecību tiku informēta, ka mans tarifu plāns ir vienpusēji mainīts un no jūnija mans rēķins būs par “draudzīgiem” 2,50 eiro mēnesī lielāks, par ko pretī saņemšu iepriekš uzstājīgi dāvināto bezlimita internetu.
Taču kādēļ man būtu jāatsakās no kaut kā, kam neesmu vēlējusies pieteikties? Kādēļ man kaut kur jāsūta atteikuma īsziņas, ja neesmu vēlējusies šo pakalpojumu ne par 2,50, ne 1,50, nedz arī par pieciem eirocentiem?
Pārkāptas patērētāju tiesības
Šāda “Tele2” rīcība ir pretrunā ar patērētāju tiesībām, un par to ir pārliecināts arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
“Patērētājam bez viņa izteiktas piekrišanas nedrīkst pieslēgt citus pakalpojumus. Ja šādi tiek darīts, tad tā ir vērtējama kā negodīga komercprakse un nekavējoties jāizbeidz,” uzsver PTAC vecākā konsultante Santa Zarāne.
“Likums nosaka, ka patērētājam nav pienākuma pieņemt pakalpojumu un samaksāt cenu vai citu maksājumu par pakalpojumu, ja pakalpojums sniegts, patērētājam neizdarot pasūtījumu. Ja patērētājs neatbild uz šādu pasūtījumu, tas nenozīmē, ka viņš pasūtījumam piekrīt.”
Operatora “Tele2” mājas lapā izvietotajā jaunumu sadaļā savukārt rodama informācija, ka piespiedu “dāvana” par maksu esot “iepakota” atbilstoši likuma prasībām: “Lai nodrošinātu Elektronisko sakaru likuma 23. panta 3. daļā norādīto informēšanas pienākumu un termiņu, mēs 29. un 30. aprīlī, tas ir, vismaz vienu mēnesi iepriekš, informējam savus klientus par līgumu noteikumu izmaiņām. Par šo iespēju esam klientus informējuši ar īsziņu un ikmēneša rēķina palīdzību.”
“Elektronisko sakaru likums pieļauj līguma nosacījumu grozījumus, tomēr šajā gadījumā faktiski tiek pieslēgts cits pakalpojums par papildu maksu bez patērētāja izteiktas piekrišanas,” vērtē Santa Zarāne.
Daudzi pauž neapmierinātību
Jāteic, ka neesmu vienīgā, kuru sadusmojušas minētās “Tele2” aktivitātes. Savu neapmierinātību sociālajos tīklos pauž arī citi “Tele2” klienti.
“Šis ir solis tajā virzienā, kur es mainu operatoru,” tā “Tele2” rīcību sociālajā platformā “Twitter” komentē Klāvs Sedlenieks.
Kāds “Tele2” aktivitātes nodēvē par senilu, blēdīgu deviņdesmito gadu stila mārketingu.
Cits interesējas, vai sistēma darbosies arī pretēji, proti – ja klients nosūtīs “Tele2” īsziņu “atbildiet ar JĀ, ja vēlaties, lai apmaksāju rēķinu! Neatbildēšanas gadījumā pieņemu, ka piešķirat 100% atlaidi!”.
PTAC saistībā ar “Tele2” līguma izmaiņām un izsūtītajiem paziņojumiem patērētājiem pašlaik ir saņēmis trīs iesniegumus un sniedzis 20 konsultācijas.
“Tele2” klientiem ir vērts pārbaudīt, vai pirmssvētku laikā maija sākumā tālrunī nav kāds mārketinga paziņojums un vai tajā neslēpjas kāda “draudzīga dāvana par simbolisku ikmēneša maksājumu”.