Plusi atspēko mīnusus 32
Rēzeknes pilsēta šogad ne tikai saņēma četrus miljonus eiro, bet arī pārmetumus no citām pilsētām par to, ka no šā gada 1. aprīļa šeit sabiedriskais transports deklarētajiem iedzīvotājiem ir par velti. Privilēģija, ko citās pilsētās (pat “bagātajās”) atļauties nevar. Dodos uz Rēzekni.
Pasažieri, kurus uzrunāju, teic tikai labāko par jaunajiem transportlīdzekļiem, tomēr prāto, cik ilgi šāds prieks viņiem būs dots. Arī pati, izmetot riņķi pa pilsētu, pārliecinos, ka tas ir ļoti komfortabls, tīrs un tajā nesmird (kā, piemēram, nereti ir Rīgas sabiedriskajā transportā). Man kā šīs pilsētas ciemiņam par braucienu jāmaksā 0,50 eiro. Tomēr ir arī negatīvā puse. Pirmkārt, lai nokļūtu līdz dzelzceļa stacijai, 5. autobusu gaidu 40 minūtes. Otrkārt, iekāpjot autobusā, noskaidroju, ka pieturvietas šeit netiek norādītas. Ja neesi vietējais un pilsētu pārzini slikti, sajūta kā mežā. Labi, ka blakus apsēžas laipna seniore, kas apsola “izsēdināt” mani pie vilciena stacijas. Arī viņa atzīst, ka reizēm nākas pagaidīt īsto transportlīdzekli, bet to atsver tas, ka braucieni pilsētniekiem ir bez maksas.
Pašvaldības uzņēmuma SIA “Rēzeknes satiksme” vadītājs Jevgēnijs Koršenkovs ir iepriecināts, jo, ja salīdzina pasažieru plūsmas situāciju, piemēram, ar pagājušā gada un šā gada septembri, braucēju skaits audzis uz pusi. “Mēs esam izpildītāji, dome – pasūtītāji. Kā viņi lemj, tā darām. Bet mīnusus tajā, ka sabiedriskais transports rēzekniešiem ir bez maksas, nerodu. Nesen tikos ar Tallinas autobusu parka pārstāvjiem, arī viņi atbalsta šādu politiku. Šajā pilsētā (pirmajā no Baltijas valstīm) tika ieviests bezmaksas sabiedriskais transports. Jau trīs gadus viņi šādi strādā un atsauksmes ir ļoti labas.”