Rēzeknieši atzīst, ka reizēm nākas ilgāk pagaidīt īsto transportlīdzekli, bet to atsver tas, ka braucieni pilsētniekiem ir bez maksas.
Rēzeknieši atzīst, ka reizēm nākas ilgāk pagaidīt īsto transportlīdzekli, bet to atsver tas, ka braucieni pilsētniekiem ir bez maksas.
Foto – Marta Oplucāne

Kāds par šo “bez maksas” maksā 32


Runājot par bezmaksas sabiedrisko transportu Rēzeknē, Ventspils pilsētas domes finanšu nodaļas vadītājs Kaspars Vitenbergs skaidro, ka politika “bez maksas visiem”, nevērtējot labuma saņēmēja ienākumu līmeni, nav ilgtspējīga, tomēr likums nosaka, ka ikvienai pašvaldībai ir brīvas tiesības rīkoties ar savu naudu tā, kā uzskata par nepieciešamu. “Ventspils pilsētas pašvaldība kopš pašvaldību izlīdzināšanas fonda izveidošanas 1995. gadā tajā ir veikusi iemaksas 67 miljonu eiro apmērā, kas ir divu gadu nodokļu ieņēmumi Ventspils pilsētas pašvaldības budžetā. Jautājums par “ekstrām” ir duāls. Pašvaldības Latvijā ir brīvas realizēt savu vietējo politiku pieejamo resursu ietvaros, t. sk. noteikt bezmaksas sabiedrisko transportu. Tomēr jāatceras, ka autobusu nav iespējams iegūt bez maksas un degvielu arī nav iespējams iegūt bez maksas – kāds par šo “bez maksas” maksā – un tie ir visi pārējie nodokļu maksātāji,” rezumē Ventspils pārstāvis.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.