Foto – LETA

Bezakcīzes alkoholu gatavi iegādāties 26% Latvijas iedzīvotāju 0

Vairāk nekā ceturtā daļa jeb 26% Latvijas iedzīvotāju ir gatavi iegādāties bezakcīzes alkoholu, liecina Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijas (LADRIA) rīkotās kampaņas “Aizkulises” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Kokteilis
FOTO. Alla Pugačova pārvērtusies līdz nepazīšanai
Lasīt citas ziņas

Tie rāda, ka vairāk nekā puse jeb 65% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem ir pārliecināti, ka bezakcīzes un nezināmas izcelsmes alkohola lietošana var radīt draudus veselībai, tomēr joprojām 26% no viņiem atzīst, ka ir gatavi iegādāties bezakcīzes alkoholu.

LADRIA valdes loceklis un Latvijas lielākā alkohola ražotāja “Latvijas balzams” zīmolu direktors Valters Kaže atzina, ka nezināmas izcelsmes alkohols joprojām ir brīvi pieejams Latvijā un veido vismaz 32% no visas alkoholisko dzērienu aprites. “Sākot sociālo kampaņu “Aizkulises” pērnā gada oktobrī, mūsu mērķis bija likt sabiedrībai aizdomāties par šādu nezināmas izcelsmes surogātproduktu lietošanas sekām, jo cilvēka dabai diemžēl ir raksturīgi domāt, ka mani tās neskars. Par problēmas izplatību liecina tas, ka puse Latvijas iedzīvotāju ir iegādājušies viltotu vai bezakcīzes pazīstamu zīmolu alkoholu. Trešdaļai jeb 34% no viņiem šāds alkohola pirkums tiek plānots, proti, ir apzināts,” klāstīja Kaže.

CITI ŠOBRĪD LASA

Asociācijā informēja, ka kopš oktobra vidus, kad tika atklāta kampaņa “Aizkulises”, tās mājaslapu www.atbildigi.lv apmeklējuši gandrīz 10 tūkstoši unikālo interneta lietotāju. Turklāt 45% aptaujāto iedzīvotāju, kuri bija pamanījuši kampaņas aktivitātes, norādīja, ka veids, kādā šī problēma tika pasniegta, bija atraktīvs un lika aizdomāties par nelegālā alkohola problēmu, piebilda LADRIA.

“Apzināmies, ka neradīsim apvērsumu cilvēku prātos ar vienu kampaņu, taču mērķis bija aktualizēt nelegālā alkohola jautājumu sabiedrībā un likt aizdomāties ‒ vai ticēt mītiem par to, ka populāru zīmolu dzērienus var pārdot piecu litru tarās izlejamā veidā masveidā visā Latvijā? Vai bēdīgi slavenie saindēšanās gadījumi Eiropā un arī pie mums nav pietiekama mācībstunda?” retoriski vaicāja Kaže.

Viņš arī uzsvēra, ka izglītošana par nelegālas izcelsmes produkcijas iegādes sekām ir virziens, kurā jāstrādā un jāsadarbojas daudzām iesaistītām pusēm – gan valsts regulējošajām un tiesībsargājošajām institūcijām, gan alkohola ražotājiem un nevalstiskajām organizācijām.

Aģentūra BNS jau vēstīja – lai vērstu iedzīvotāju uzmanību uz sekām, ko var radīt dzīvībai nelegālas un nepārbaudītas izcelsmes alkoholisko dzērienu lietošana, 2012.gada oktobrī tika sākta sociālā kampaņa “Aizkulises”. Tās sākumā veiktā pētījuma rezultāti liecināja, ka 50% Latvijas iedzīvotāju ir iegādājušies viltotu vai bezakcīzes pazīstamu zīmolu alkoholu, bet trešdaļai jeb 34% no viņiem šāds alkohola pirkums tiek plānots, proti, ir apzināts.

Kampaņu “Aizkulises” organizēja LADRIA ar reklāmas aģentūras “Leo Burnett Riga”, Vides reklāmas asociācijas, mediju aģentūras “StarCom” un EFRD (“European Forum for Responsible Drinking”) atbalstu.

Aptauju 2012.gada decembrī veica uzņēmums “Compass”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.