Bērni ir dažādi, kāpēc visiem jākārto vienāds matemātikas eksāmens? Atbild matemātikas skolotāja 45
Zināms, ka ne visi bērni ir vienādi un ne visiem padodas matemātika, kāpēc vajag likt matemātikas eksāmenu visiem bērniem vienādu, vai nevajadzētu, lai eksāmeni būtu dažādi un ne visiem vienādi sarežģīti? Šādu jautājumu TV24 raidījums uz “Uz līnijas” uzdeva Aleksandrai Ivanovai, matemātikas skolotājai.
Ivanovas personīgais viedoklis ir šāds: “Par 9. klases matemātikas eksāmena lietderību runājot, es tiešām domāju, vai tas ir vajadzīgs. It īpaši, ja mēs turpinām veidot īpašus iestājpārbaudījumus uz vidusskolām. Ja runā par vidusskolu, tad ir jāsaprot, ka eksāmens ir uz visiem līmeņiem paredzēts!”
Eksāmena pakāpeniskā sarežģītība jau arī atlasa to skolēnus, kuri var uz 60%, kuri uz 70, tam ir paredzēti uzdevumi, tāpēc tagad ļoti mainīt pieeju eksāmenu līmenim un veidošanai diez vai vajadzētu, tā domā skolotāja.
“Jā, bērni ir dažādi, bet tāpēc ir šī iespēja apzināties, uz cik tu vari ko izrēķināt. Nevar visu matemātiku zināt uz 10, tas arī ir skaidrs, bet izdarīt minimumu un zināt labi, ja ir strādāts, var visi. Eksāmenu uz labi vajadzētu varēt nokārtot visiem,” rezumē Ivanova.