Foto – Atis Jansons

Benzīns seko naftai 0

Gaidīto vienu eiro par benzīna litru tā arī nedabūjām… Kopš gada sākuma cenas degvielas uzpildes stacijās kāpj. Bet lēni kāpj, kas vilšanās rūgtumu mazina. Nav jau tik bēdīgi. Esam (tāpat kā visa Eiropa) atkal pie tiem pašiem kontrolskaitļiem, kas fiksēti pirms pusotra gada. Un krietni labākā situācijā nekā pērnajā vasarā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Skatot statistiku šādā garākā laika posmā, nepārprotami redzams, ka benzīna cenas (gan ar nelielu nobīdi laikā) ir sekojušas jēlnaftas tirgus viļņiem. 2015. gada janvārī bija tie paši nepilni 50 dolāri par barelu, kas šobrīd. Un benzīna augstākās cenas laiks sakrīt ar pērnās vasaras 60 dolāriem.

Vēl daži vārdi par kaimiņiem, ar kuriem mēdzam (tā krasi paškritiski) sevi salīdzināt. Benzīns Igaunijā tomēr ir dārgāks. Lietuvā gan lētāks. Bet interesanti ieskatīties citā tabuliņā, kurā salīdzināts būtisks cenu veidojošs komponents – akcīzes nodoklis. Un tas igauņiem ir lielākais Baltijā. Dīzeļdegvielai pat ievērojami lielāks. Viņi atļāvušies, uzdrošinājušies prasīt no komerciālajiem ceļu lietotājiem ievērojami vairāk nekā mēs. Dīzelim – par sešiem centiem vairāk. Un vidējais mēneša imports Latvijā ir ap 120 000 tonnām. Reizinām ar sešiem centiem – budžetā mums šādi ienāk par aptuveni 90 miljoniem eiro gadā mazāk nekā kaimiņiem. Vai vēl jābrīnās, ka viņu ceļi tomēr labāki par mūsējiem?

CITI ŠOBRĪD LASA

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.