Foto: Timurs Subhankulovs

“Taxify pret “Uber” 2


Cits taksometru lietotnes milzis – “Uber” – ASV kompānija, kura jau ir reģistrēta Latvijā, bet savu darbību vēl nav sākusi, izmanto vien privātos braucējus. Tā ar lietotni saved kopā tos, kam ir auto, ar tiem, kuri grib braukt. Tāpat “Uber” var norēķināties vien ar karti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

“Uber” pārstāvis Daniels Bērns liekās sarunās ar mani neielaidās. “”Uber” ambīcijas ir būt visur – jebkurā progresīvā pilsētā, kura ir ar skatu nākotnē, kurai nepieciešams drošs, uzticams un efektīvs pārvietošanās veids. Mēs uzskatām, ka Rīga tāda ir! Mēs vienmēr meklējam jaunus tirgus un izskatām iespēju sākt darbību arī Latvijā,” īss bija D. Bērns. Sīkāku informāciju viņš gan nevēlējās sniegt. “Firmas.lv” informācija uzrāda, ka SIA “Uber Latvija” piereģistrēta jau pirms diviem gadiem. Klīst runas, ka šogad tas būšot pieejams, jo manīti “Uber” sludinājumi taksometru šoferiem.

Atšķirībā no “Taxify” “Uber” sadarbojas ar individuāliem šoferiem, nevis licencētām kompānijām, tāpēc pēdējām gadās pa skandālam. Piemēram, nesen Indijā “Uber” taksists apsūdzēts izvarošanā. “Braucēji ir dažādi, pat ar visu kriminālo vēsturi var izlaist cauri kādu neadekvāto, bet mūsu kompānijas ietvaros tik būtisku sūdzību nav bijis. Mēs esam atbildīgi par to, lai pakalpojums būtu augstākās kvalitātes. Ja atsauksmes ir sliktas, mēs šos gadījumus izskatām. Gada laikā esam nobloķējuši apmēram 1000 taksistus,” atklāj Villigs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš atklāj, kāpēc pasaulē ir tik milzīga neapmierinātība ar “Uber” ienākšanu tirgū, kā arī, kas atšķir taksometru biznesu no Rietum­eiropas un Austrumeiropas. “Austrumeiropā ir ļoti viegli kļūt par taksometra vadītāju – nokārto dažus papīrus, samaksā dažus simtus eiro un viss. Rietum­eiropā tas ir ārkārtīgi sarežģīts process – licenču skaits ir limitēts. Tās ir kā nekustamais īpašums, ko nodod no paaudzes uz paaudzi. Francijā licence maksā pat 250 000 eiro, cilvēki maksā tūkstošiem eiro mēnesī, lai tikai viņiem būtu licence. Ienākot “Uber”, viss tirgus sabrūk, jo viņi nemaksā šīs milzīgās summas par licenci un pakalpojumu var piedāvāt krietni lētāk,” norāda “Taxify” dibinātājs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.