Kristiāns Godiņš
Kristiāns Godiņš
Foto – Timurs Subhankulovs

Par kādu naudu gādāt jaunus autobusus 3

Savukārt LPPA arguments ir – pārvadātājiem, kas patlaban nodrošina šo pakalpojumu sniegšanu, lai iegūtu pozitīvus rezultātus konkursā, tas ir, uzvarētu, kopumā esošajos autobusu parkos ir nepieciešams pirkt līdz pat 104 jauniem autobusiem. Turklāt šis ieguldījums ir jāveic pusotru gadu pirms nākamā konkursa, kura līguma darbības laiks jau būs līdz 10 gadiem. Ieguldījums ir jāveic trīs gadu līgumam, nezinot, kādas kvalitātes prasības būs pārvadājumiem pēc 2020. gada 31. decembra, jo valsts politika patlaban nav sagatavota. Godiņš ar valsts politiku, proti, ar Transporta attīstības pamatnostādnēm, sola iepazīstināt nākamo nedēļu laikā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Autobusu parka vidējais vecums patlaban Latvijā ir vairāk nekā 20 gadi. Līgumus ar pasažieru pārvadātājiem savulaik slēdza uz 8 – 10 gadiem, tajos iekļautās kvalitātes prasības ir ļoti zemas. Pasažieru pārvadātājiem valsts amortizē jaunu autobusu pirkumu desmit gados. “Vai desmit gadi ir nepietiekams termiņš? Valsts līdz līguma darbības beigām pārvadātājiem būtu autobusu pirkuma izmaksas kompensējusi,” tā ATD vadītājs.

Konkurss būs nenovēršami

Par labu konkursu rīkošanai runā arī fakts, ka pēc 2013. gada ATD pēc konkursa rīkošanas noslēgtajos līgumos viena kilometra pašizmaksa ir par 31% mazāka nekā agrāk slēgtajos koncesiju līgumos. Autobusu vidējais vecums līgumcenu līgumos ir par 66% mazāks nekā koncesiju līgumos.

CITI ŠOBRĪD LASA

ATD ar jauna veida līgumiem, kas regulēs pasažieru pārvadājumus 2021. gadā, vēlas nodrošināt visiem tirgus dalībniekiem vienādus spēles nosacījumus. Patlaban visgrūtākajā situācijā ir pārvadātāji, kas nodrošina vien reģionālos jeb tā saucamos lauku pārvadājumus. Viņiem mazinās pasažieru daudzums, ceļu stāvoklis nereti ir bēdīgs, izaugsmes iespējas ir mazākas nekā tiem pārvadātājiem, kas nodrošina starppilsētu pārvadājumus. Svarīgi gan, ka bez valsts dotācijas, vien ar naudas ienākumiem no biļešu pārdošanas pietiek 1% maršrutu. Rēķinot visā valstī kopā, ieņēmumi no biļešu pārdošanas veido aptuveni 50% no kopējā pasažieru pārvadāšanai vajadzīgā naudas daudzuma – aptuveni 55 – 60 miljonus eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.