Bedru radītos zaudējumus OCTA nesedz. Kā izvairīties no bīstamām situācijām? 0
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šī gada janvārī un februāri par aptuveni 20% palielinājies sliktā ceļu seguma (bedru) dēļ radīto auto bojājumu skaits, liecina “Gjensidige Latvija” apkopotie klientu dati.
“Gjensidige Latvija” eksperti paredz, ka līdz ar mainīgajiem laika apstākļiem un Latvijas ceļu stāvokli negadījumu skaits turpinās pieaugt, tādēļ kopā ar sporta kompleksa “333” drošas braukšanas ekspertiem aicina autovadītājus būt uzmanīgiem un izvērtēt savus braukšanas paradumus.
Bedres īpaši bīstamas ir diennakts tumšajā laikā – kad cilvēki dodas agri uz darbu vai mājās un satiksme ir īpaši intensīva.
40% no “Gjensidige Latvija” pieteiktajiem bedru dēļ izraisītajiem negadījumiem notikuši Rīgā un 20% uz Kurzemes autoceļiem, taču bedres ir sastopamas uz autoceļiem visā Latvijā.
Eksperti uzsver, ka autovadītāji nevar ietekmēt ceļu stāvokli, taču var pielāgot savus braukšanas paradumus.
No bīstamām situācijām un to radītajām sekām ir iespējams izvairīties
Viens no svarīgākajiem norādījumiem ir veltīt pilnu uzmanību un koncentrēšanos ceļam un auto vadīšanai, tādējādi būs iespēja gan laicīgi pamanīt priekšā esošo šķērsli vai bedri, gan atbilstoši reaģēt.
Sporta kompleksa “333” drošas braukšanas eksperts Aleksandrs Voļskis norāda, ka jāņem vērā atbilstoša ātruma izvēle.
Pie lielāka braukšanas ātruma reakcijas un reaģēšanas laiks būs īsāks, taču svarīgākais, kas jāatceras, ja bedrē sanāk iebraukt un no tās nevar izvairīties – nedrīkst bremzēt.
Bremzējot svars pāriet uz priekšējiem ratiem, un trieciens tiek pastiprināts. Labāk ir saglabāt esošo ātrumu vai pat nedaudz palielināt to.
Tāpat viņš uzsver, ka uzmanība jāpievērš arī peļķēm – caur tām ir jābrauc uzmanīgi. Iespējams tajā ir paslēpusies bedre, vai arī, ja peļķe ir ļoti liela, pastāv risks izraisīt akvaplanēšanu.
Tādēļ autovadītājiem sadursmes gadījumā var nākties šķirties no ievērojamas summas remontam.
Visbiežākie pieteiktie bojājumi ir riepu un disku bojājumi, un tāds remonts var izmaksāt no 50 līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro, atkarībā no auto aprīkojuma.
Slikta auto seguma dēļ radītos bojājumus sedz KASKO apdrošināšana, kurai tas ir iekļauts pamata risku sarakstā.
Tādos gadījumos, lai pieteiktu atlīdzību, svarīgi ir fiksēt negadījuma vietu, situāciju, kā arī nofotografēt pašu bedri, automašīnas bojājumus un automašīnas kopskatu, lai apdrošinātājam varētu sniegt pilnvērtīgu informāciju un ātrāk saņemt atlīdzību.
Ja automašīna ir apdrošināta ar KASKO un tā iekļauj pašrisku bojājumiem, īpaši svarīgi ir ziņot policijai par šādu gadījumu un sekot, lai policija ierodas, izmēra bedres dziļumu, platumu un ierosina administratīvo lietvedību, tādējādi apdrošinātājs var vērsties ar regresa prasību pret atbildīgo ceļu uzturētāju.
Ja regresa iespējas no klienta puses būs nodrošinātas, apdrošinātājs neieturēs pašrisku par bojājumiem.
ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitas uzņēmums.