Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: EPA/Scanpix/LETA

Pastarā diena tuvojas: bažas, ka Otrā pasaules kara laikā Temzā nogrimušais kuģis ar sprāgstvielām, var izraisīt milzīgu katastrofu 42

Nesen veiktā kuģa apsekojumā atklāts, ka “Pastarās diena vraks”, kas piepildīts ar 1400 tonnām Otrā pasaules kara sprāgstvielu, brūk kopā, draudot izraisīt cunami, raksta izdevums “Daily Mail”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Izdevums atgādina, ka amerikāņu kravas kuģis “SS Richard Montgomery” nogrima Temzas grīvā 1944. gada augustā un nekad nav izcelts no ūdens. Tas atrodas aptuveni 15 metru dziļumā 20 km no Šērnesas, Kentā.

Tā masti joprojām paceļas virs ūdenslīnijas, tāpēc tiek izstrādāti plāni, kā tos noņemt, lai tie nesabruktu un neizraisītu sprādzienu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr jauna kuģa apsekošana ir atklājusi “satraucošas” pazīmes, ka kuģa korpuss bojājas ātrāk, nekā pētnieki bija gaidījuši. Jaunajā ziņojumā teikts, ka “klāja telpa pie trešās tilpnes, šķiet, ir sākusi sairt no kreisās puses. Šķiet, ka tas noticis nesen.”

Tikmēr kuģa priekšgals, kas nogrimstot pāršķēlās uz pusēm, ir stipri sasvēries uz priekšu, un pētnieki bažījas, ka šī sasvēršanās palielinās plaisu kravas tilpnē.

Transporta ministrija paziņojumā norādīja, ka tās prioritāte ir “nodrošināt sabiedrības drošību un samazināt jebkādu “SS Richard Montgomery” radīto risku”.

Turpinājumā teikts: “Eksperti ir veikuši svarīgus vraka apsekošanas darbus, un, pamatojoties uz viņu secinājumiem, mēs pārskatām sākotnējo termiņu, lai pēc iespējas drošākā veidā demontētu mastus. Mērķis ir pēc iespējas ātrāk noņemt mastus, ja būs iespējams izstrādāt drošu un efektīvu darbības metodoloģiju, kā to izdarīt.”

Vietējā pašvaldība rūpīgi seko līdzi notikumiem, norādot, ka avārijas vietas pasliktināšanās ir satraucoša, un padome cieši uzrauga situāciju.

“Amatpersonas sadarbojas ar Transporta departamentu, kas pārvalda vraku, un citām attiecīgajām aģentūrām, lai nodrošinātu, ka tiek veikti visi nepieciešamie piesardzības pasākumi iespējamo risku mazināšanai. Mūsu sabiedrības drošība un jūras vides aizsardzība joprojām ir mūsu galvenās prioritātes,” teikts paziņojumā.

“SS Richard Montgomery” tika uzbūvēts 1943. gadā, lai Otrā pasaules kara laikā pāri Atlantijas okeānam pārvadātu munīciju sabiedrotajiem.

Reklāma
Reklāma

1944. gada 20. augustā kuģis uzskrēja uz smilšu sēkļa aptuveni 220 metrus no Midveja šauruma. Kuģa korpuss saplaisāja, un sāka applūst. Tika uzsākta vērienīga glābšanas operācija, lai izkrautu kuģa nāvējošo bagāžu, taču 24 stundu laikā visā korpusā sāka parādīties plaisas, un kuģis sāka grimt. Glābšanas operāciju nācās pārtraukt.

Pastāv bažas, ka sprāgstvielām, kas atrodas uz kuģa, joprojām ir pietiekama jauda, lai Temzā izraisītu paisuma un bēguma viļņus, kuru dēļ “SS Richard Montgomery” nodēvēts par “Pastarās dienas kuģi”, bet katastrofa, ko tas varētu izraisīt, – par “Pastarās dienas katastrofu”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.