Foto-LETA

Bažas, ka Būtiņģes naftas terminālī pazudusī caurule var traucēt kuģu ceļu 0

Latvijas Jūras spēkiem ir bažas, ka no Būtiņģes naftas termināļa norautajam cauruļvadam var uzbraukt kāds kuģis, tāpēc to meklēs ar Gaisa spēku helikopteru.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra (MRCC Rīga) priekšnieks Pēteris Subbota Aizsardzības ministrijas portālam “sargs.lv” stāstījis, ka Jūras spēku kuģi “Astra” un “Jelgava”, kas šorīt devās Baltijas jūrā, lai savāktu no Būtiņģes naftas pārkraušans termināļa noplūdušo naftu, saņēmuši jaunu uzdevumu. Tagad izplūdušās naftas vietā jāmeklē no termināļa norautā naftas uzpildes caurule.

Subbota skaidroja, ka šorīt agri no rīta Latvijas teritoriālos ūdeņus pārlidoja īpašs Eiropas Savienības satelīts. Pārlidojuma laikā piesārņojums netika konstatēts.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Nedaudz vēlāk jau tika veikti zemāka lidojuma gaisa kuģu pārlidojumi. Arī to laikā naftas pleķis vairs vizuāli nebija manāms,” norādīja Subbota.

Subbota skaidroja, ka šāda veida izplūdušas naftas izzušana nav nekas neparasts – stiprā vēja un viļņošanās ietekmē apmēram pustonnu smagā nafta, kas iepriekš brīvi dreifēja jūrā, sakūlusies lielākos kunkuļos un nogrimusi.

Tiesa, piesārņojuma draudi aizvien pastāv, taču tie ir mainījušies – tagad Jūras spēkiem jāmeklē apmēram 40 metrus gara un 40 centimetru plata naftas uzpildes caurule, kurā aizvien vēl atrodas viena līdz pusotra tonna naftas.

“Šīs caurules konstrukcija paredz, ka normālos apstākļos tā peld virs ūdens virsmas. Savukārt avārijas gadījumā tā abos galos automātiski aizveras. Tāpēc mēs ceram, ka tā aizvērtā stāvoklī vēl aizvien kaut kur ir nekontrolētā dreifā. Mūsu bažas ir tās, ka caurule var iepeldēt kuģu ceļos un kāds kuģis, nezinot, ka tā atrodas priekšā, tai vienkārši uzbrauc un to pārplēš,” skaidroja Subbota.

Subbota skaidroja, ka patlaban Jūras spēki caurules meklēšanā iesaistījuši divus kuģus, savukārt, lai aptvertu pēc iespējas lielāku teritoriju, caurules meklēšanā tiks piesaistīts Gaisa spēku helikopters.

Patlaban Latvijas Jūras spēki caurules meklēšanas darbus veic pašu spēkiem. Lietuvas Jūras spēki, kuru atbildības teritorijā vakar notika avārija, tos pagaidām ir pārtraukuši. Ja naftas caurule Latvijas teritoriālajos ūdeņos atradīs, par to tiks informēti arī Lietuvas Jūras spēki.

Jau ziņots, ka pirmdien Lietuvā no uzņēmuma “Orlen Lietuva” piederošā Būtiņģes termināļa Baltijas jūrā noplūdusi viena līdz divas tonnas jēlnaftas. Tas noticis, atvienojoties termināļa cauruļvadam, pa kuru tikusi sūknēta nafta. Noplūdušās naftas plankums jūrā bija aptuveni 3,7 kilometrus garš un 100 metrus plats, un tas vēja un straumju ietekmē no Lietuvas nokļuva Latvijas ūdeņos.

Būtiņģes naftas termināļa peldošā platforma atrodas 1,3 kilometrus no Lietuvas-Latvijas robežas un 7,3 kilometrus no krasta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.