Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Evija Trifanova/LETA

Bankas paziņo par iespējām attālināti atvērt kontus 0

Vai nu sagadīšanās, vai tomēr zināmas tendences pazīme, bet dažas no Latvijas lielākajām bankām vienlaikus paziņojušas par iespējām attālināti atvērt kontus, tiesa gan – dažādām klientu kategorijām, vēstīts laikraksta “Latvijas Avīze” pielikumā “Latvijas Bizness”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Tā, piemēram, “Swedbank” pirmā Latvijā piedāvā saviem klientiem atvērt uzņēmuma kontu attālināti un bez maksas, neapmeklējot banku klātienē.

Runa ir par pilnvērtīgi funkcionējošu uzņēmuma kontu, nevis par attālināti atveramu pagaidu kontu uzņēmuma reģistrācijai, jo šāds pakalpojums ir pieejams arī citās bankās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai atvērtu uzņēmuma kontu, klientam nepieciešams bankā reģistrēts, derīgs personu apliecinošs dokuments un “Smart-ID” ar kvalificētu elektronisko parakstu vai eID karte.

Protams, ņemot vērā laikmetu un tehnoloģiskās pārmaiņas, ir arī ierobežojumi – šo iespēju “Swedbank” piedāvā tikai Latvijas nodokļu maksātājiem ar vienpersoniskām paraksta tiesībām kādā Latvijā reģistrētā uzņēmumā.

“Swedbank” sola atbildēt klientam vienas darba dienas laikā. Tiklīdz pieteikums būs apstiprināts, viņš jau varēs parakstīt līgumus internetbankā.

Pašlaik “Smart-ID” ar kvalificētu elektronisko parakstu jau ir vairāk nekā 32  000 “Swedbank” klientu. Tāpat ir vairāki simti eID lietotāju, kas arī izmanto šo autentifikācijas veidu, lai veiktu attālinātās darbības internetbankā.

“Swedbank” kliente, SIA “Management College” valdes priekšsēdētāja Marjana Skarbovska stāsta, ka, atrodoties ārzemēs, viņai steidzami bijis jāatver uzņēmuma konts. Bet apmeklēt bankas filiāli tobrīd nav bijis iespējams.

Konta atvēršanas procedūra attālināti viņai nav sagādājusi nekādas grūtības un aizņēmusi aptuveni 10 minūtes. Izmantojot “Smart-ID” ar kvalificēto elektronisko parak­stu, uzreiz pēc bankas apstiprinājuma viņa jau varējusi sākt izmantot bankas kontu.

Savukārt banka “Citadele” gandrīz vienlaikus ir paziņojusi par iespēju kļūt par bankas klientu, izmantojot bankas mobilo lietotni, uztaisot selfiju jeb pašbildi un neapmeklējot bankas filiāli.

Bankas izgatavoto “X smart” maksājumu karti piegādāšot bankas darbinieks klientam ērtā vietā un laikā. Vienlaikus gan banka paziņojusi, ka fiziskās bankas filiāles nekur nepazudīs.

Bankas “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs norāda, ka arvien vairāk uzņēmumu piedāvā digitālus pakalpojumus, turklāt priekšplānā izvirzās mobilais telefons.

Tam iemesli ir drošība, jo līdz ar tehnoloģiju ieviešanu ir daudz vieglāk atpazīt krāpniecību, gan tā ir arī iespēja samazināt izmaksas.

Savukārt patērētājiem šie pakalpojumi nereti ir ērtāki. Piemēram, no visiem Baltijas iedzīvotājiem aptuveni 10% šobrīd ir tādi, kas izvēlas bankas pakalpojumus lietot tikai viedtālrunī.

Vienlaikus arī nav pamata satraukumam, ka nākotnē varētu izzust banku filiāles, jo ir liela daļa iedzīvotāju, kas joprojām priekšroku dod bankas filiāles apmeklējumam klātienē,” saka

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.