Bankas paziņo par iespējām attālināti atvērt kontus 0
Vai nu sagadīšanās, vai tomēr zināmas tendences pazīme, bet dažas no Latvijas lielākajām bankām vienlaikus paziņojušas par iespējām attālināti atvērt kontus, tiesa gan – dažādām klientu kategorijām, vēstīts laikraksta “Latvijas Avīze” pielikumā “Latvijas Bizness”.
Tā, piemēram, “Swedbank” pirmā Latvijā piedāvā saviem klientiem atvērt uzņēmuma kontu attālināti un bez maksas, neapmeklējot banku klātienē.
Runa ir par pilnvērtīgi funkcionējošu uzņēmuma kontu, nevis par attālināti atveramu pagaidu kontu uzņēmuma reģistrācijai, jo šāds pakalpojums ir pieejams arī citās bankās.
Lai atvērtu uzņēmuma kontu, klientam nepieciešams bankā reģistrēts, derīgs personu apliecinošs dokuments un “Smart-ID” ar kvalificētu elektronisko parakstu vai eID karte.
Protams, ņemot vērā laikmetu un tehnoloģiskās pārmaiņas, ir arī ierobežojumi – šo iespēju “Swedbank” piedāvā tikai Latvijas nodokļu maksātājiem ar vienpersoniskām paraksta tiesībām kādā Latvijā reģistrētā uzņēmumā.
Pašlaik “Smart-ID” ar kvalificētu elektronisko parakstu jau ir vairāk nekā 32 000 “Swedbank” klientu. Tāpat ir vairāki simti eID lietotāju, kas arī izmanto šo autentifikācijas veidu, lai veiktu attālinātās darbības internetbankā.
“Swedbank” kliente, SIA “Management College” valdes priekšsēdētāja Marjana Skarbovska stāsta, ka, atrodoties ārzemēs, viņai steidzami bijis jāatver uzņēmuma konts. Bet apmeklēt bankas filiāli tobrīd nav bijis iespējams.
Konta atvēršanas procedūra attālināti viņai nav sagādājusi nekādas grūtības un aizņēmusi aptuveni 10 minūtes. Izmantojot “Smart-ID” ar kvalificēto elektronisko parakstu, uzreiz pēc bankas apstiprinājuma viņa jau varējusi sākt izmantot bankas kontu.
Bankas izgatavoto “X smart” maksājumu karti piegādāšot bankas darbinieks klientam ērtā vietā un laikā. Vienlaikus gan banka paziņojusi, ka fiziskās bankas filiāles nekur nepazudīs.
Bankas “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs norāda, ka arvien vairāk uzņēmumu piedāvā digitālus pakalpojumus, turklāt priekšplānā izvirzās mobilais telefons.
Savukārt patērētājiem šie pakalpojumi nereti ir ērtāki. Piemēram, no visiem Baltijas iedzīvotājiem aptuveni 10% šobrīd ir tādi, kas izvēlas bankas pakalpojumus lietot tikai viedtālrunī.
Vienlaikus arī nav pamata satraukumam, ka nākotnē varētu izzust banku filiāles, jo ir liela daļa iedzīvotāju, kas joprojām priekšroku dod bankas filiāles apmeklējumam klātienē,” saka