Bankas pārstāve: “Ņemot vērā krāpšanas emocionālo ietekmi, daudzi cilvēki izvēlas par to neziņot” 12
Pēdējā laikā nereti medijos parādās informācija par krāpnieku upuriem, kas šķīrušies no iespaidīgām summām. TV24 raidījumā “Uz līnijas” “Luminor” bankas krāpniecības novēršanas eksperte Marija Celma skaidro, kā bankas cenšas aizsargāt savus klientus no krāpniecības.
“Ir iekšējās sistēmas, kas veic darījumu uzraudzību, pamatojoties uz iepriekš konstatētajiem krāpšanas gadījumiem, mēs tos pētām un skatāmies, kā tā krāpšana ir īstenota, un kādas pazīmes mēs varam iestrādāt scenārijos, lai ķertu tamlīdzīgus maksājumus arī nākotnē,” Marija Celma skaidro, ka tā ir likumā noteikta prasība, ka šādām sistēmām ir jābūt.
Arī bankas darbinieki tiek izglītoti par to kas ir krāpšana, lai dažādās situācijās varētu iespējamu krāpšanu atpazīt: “Piemēram, ja klients zvana, lai palielinātu limitu, mēs varam konstatēt, vai tur ir kaut kas aizdomīgs.”
“Ņemot vērā to krāpšanas emocionālo ietekmi, tomēr daudz cilvēki, piedzīvojot krāpšanas gadījumus, izvēlas par to neziņot.”
“Luminor” pārstāve skaidro, ka neziņošana par krāpniecības faktu, būtiski ietekmē bankas iespējas nākotnē šādus gadījumus novērst.
“Jo mazāk gadījumus mēs zinām, jo grūtāk mums būs saprast kā tieši tie tiek īstenoti un pēc kādām pazīmēm mēs tos varam atpazīt,” tāpēc īpaši svarīgi ir ziņot par katru gadījumu, kad nācies nokļūt krāpnieku nagos.
“Padalaties ar informāciju- ka tieši notika? Kā notika? Dokumenti, sarakstes- tas viss palīdz izprast, kā viņi strādā,” skaidro “Luminor” bankas krāpniecības novēršanas eksperte Marija Celma.