Bankas apmeklēs noslēpumainais viesis 0
Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) no decembra ieviesīs jaunu tirgus dalībnieku pārbaudes metodi – komisija veiks noslēpumainā klienta vizītes jeb “Mystery Shopping”, pavēstījusi komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Marija Makareviča.
“Pašlaik noslēpumainā klienta metode ir atzīta visā pasaulē un, līdzīgi kā uzraugi citās valstīs, arī komisija Latvijā papildinās savu uzraudzības metožu sarakstu,” sacīja FKTK vadītājs Kristaps Zakulis. Komisijā paskaidroja, ka noslēpumainais klients ir viens no efektīvākajiem veidiem, kas ļauj izzināt, kā patiesībā notiek klientu apkalpošana. Tas paredz, ka pārbaudītājs neatklāj savu identitāti, bet kā parastais klients izmanto tirgus dalībnieku sniegtos pakalpojumus, pievēršot pastiprinātu uzmanību konkrētu jautājumu un uzdevumu izpētei.
“Varbūt solis ir nedaudz negaidīts no uzrauga, kas parasti tiek asociēts ar ļoti konservatīvu ciparu skaitītāju, bet es domāju, ka tā ir ļoti laba ideja un prakse, jo ne jau vienmēr skaitļi izsaka to, kā bankas darbojas, bet tieši tas, kā klients jūtas. Ja finanšu uzraugs tam pievērš uzmanību, tas ir tikai apsveicami,” vakar novērtēja “Swedbank” Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs un valdes loceklis Latvijā Ģirts Bērziņš.