Nāk jaunie, vecie cīnās ar grūtībām 0
Pārmaiņas notiek ikvienā nozarē, un tūrisma joma nav izņēmums. Ir tūrfirmas, kuras moka parādu nasta, tomēr, neskatoties uz lielo konkurenci (vairāk nekā 400 tūrisma uzņēmumi), tirgū ienāk jauni spēlētāji. Pārsvarā šo procesu veicina bijušie citu tūrfirmu darbinieki, kuri uzkrājuši pieredzi un ilgstoši nav bijuši apmierināti ar atalgojumu vai radošo izpausmju ierobežojumiem.
Protams, katram ceļotājam ir tiesības izvēlēties, kam uzticēt savu naudu un brīvo laiku – labi pazīstamai, bet stagnējošai vai jaunai, interesantiem maršrutiem pārbagātai, bet mazāk pieredzējušai tūrfirmai.
Pirms gada Latvijas tirgū darbību sāka tūrfirma “Mēness diena”, kas pamatā pārdod ceļojumus pa Eiropu, kā arī nedaudzus eksotiskākus maršrutus, piemēram, uz Meksiku, Vjetnamu un Kambožu. “Mēs neorientējamies uz masu produktiem, ko dažas firmas piedāvā pat ļoti lēti, bet gan uz kvalitatīvākiem piedāvājumiem, kas ir dārgāki, toties balstīti uz nesteidzīgāku baudīšanu un pārbaudītām vērtībām, kuros ir kāda odziņa – īpaša vieta, maltīte, piedzīvojums. Lidojumu maršrutos mūsu grupās ir 10 – 15, autobusu tūrēs 20 – 25 cilvēki,” stāsta tūrfirmas pārstāve Liene Bernsone. Viņa atzīst, ka pirmais pusgads nav bijis viegls, kamēr potenciālie tūristi jaunos piedāvājumus atraduši un sākuši uzticēties.
Apmēram gadu darbojas arī tūrfirma “Ceļojumlāde”, kas reģistrēta Jelgavā. Tās dibinātāja Ligita Gasparoviča izaugusi no tūristu saimes, kam tradicionālajos maršrutos pietrūcis nesteidzīgas baudīšanas un neparastu tikšanos mirkļu. “Veidojot savu ceļojumu maršrutus, man patīk atrast savdabīgas, ne pārāk lielas vietas, kuras nav izpelnījušās lielo tūrfirmu uzmanību, bet ir interesantas ar piedāvātajām aktivitātēm un viesmīlīgajiem cilvēkiem.”