Foto – LETA

“Balticovo” ieguvis 7% tirgus daļas Čehijā 0

Divu gadu laikā, kopš olu un olu produktu ražotājs AS “Balticovo” sācis produkcijas eksportu uz Čehiju, uzņēmumam izdevies iekarot 7% šī tirgus, savukārt jau šogad plānots tirgus daļu palielināt līdz pat 30%, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmuma pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
Kokteilis
FOTO. Alla Pugačova pārvērtusies līdz nepazīšanai
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

Panākumi gūti, pateicoties konkurētspējīgai cenai, produkcijas kvalitātei un starptautisko sertifikātu iegūšanai, kas ļāvuši startēt veikalu tīklos “Ahold” un “Tesco”, kuriem Čehijā ir attiecīgi 9,7% un 8,1% tirgus daļas. Uz Čehiju tiek eksportētas olas, šķidro olu produkti, olu pulveri un vārītas olas. Uz katru no šīm mazumtirdzniecības ķēdēm mēnesī “Balticovo” eksportē ap pieciem miljoniem olu, un jau patlaban panāktas vienošanās par apjomu palielināšanu 2013.gadā par 30%.

Šogad par 30% plānots arī palielināt piegādāto olu apjomu Čehijas reģionālajiem un lielajām mazumtirdzniecības ķēdēm nepiederošajiem pārtikas tirgotājiem, kas ar starpnieku līdzdalību notiek arī šodien. Tādējādi tiks nodrošināta risku diversifikācija, izbalansētas tirgus daļas un panākti pozitīvi ieguvumi mārketinga jomā, norāda uzņēmumā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Čehijas mazumtirdzniecības tirgus ir atšķirīgs ar to, ka nevienai no vadošajām ķēdēm 2012.gadā nepiederēja vairāk par 10% tirgus daļu. Vairumā Eiropas valstu vietējā tirgus līderis kontrolē no 20% līdz 30% tirgus daļu, bet Čehijā – tikai 10%. Ja citās valstīs trīs lielākās ķēdes kontrolē no 45% līdz 60% tirgus, tad Čehijā tikai 28%. Lielākā daļu čehu dzīvo administratīvajās vienībās, kur tirgū darbojas vismaz septiņas dažādas mazumtirdzniecības ķēdes,” sacīja “Balticovo” komercdirektors Edgars Lesnieks.

Viņš arī norādīja, ka iekļūšana šajās ķēdēs ir ilgstošs un smagnējs process, kas ietver stingrus auditus.

“Sarunas ar šīm mazumtirdzniecības ķēdēm iespējamas tikai tām pārtikas kompānijām, kurām piešķirti “BRC Food” vai “IFS Food” sertifikāti. Ļoti augstas ir arī pircēju audita prasības. Baltijas valstīs neviens olu ražotājs, izņemot “Balticovo”, šos pārtikas drošības standartus pagaidām nav ieviesis,” sacīja Lesnieks.

Kā ziņots, “Balticovo” apgrozījums 2011.gadā bija 23,33 miljoni latu, kas ir 9% pieaugums salīdzinājumā ar 2010.gadu, kad uzņēmums apgrozīja 21,22 miljonus latu. Uzņēmuma peļņa samazinājusies vairāk nekā piecas reizes – no 2,53 miljoniem 2010.gadā līdz 444 063 latiem 2011.gadā.

Ik dienu AS “Balticovo” tiek saražoti 1,5 miljoni olu. Uzņēmums eksportē līdz 70% produkcijas.

“Balticovo” dibināts 1993.gadā, atrodas Iecavas novadā. “Balticovo” tirgus daļa Latvijā saskaņā ar uzņēmuma aplēsēm ir ap 40%. Investīcijas uzņēmumā kopš tā rekonstrukcijas 2004.gadā ir aptuveni 24,59 miljoni latu. “Balticovo” eksportē līdz 70% no visas saražotās produkcijas. Eksporta valstis ir Igaunija, Lietuva, Polija, Čehija, Vācija, Dānija, Francija, Somija, Zviedrija un Angola.

Reklāma
Reklāma

No 2009.gada maija AS “Balticovo” akciju kontrolpakete ar 95% uzņēmuma akciju pieder SIA “BCO”. Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija, SIA “BCO” īpašnieki kopš 2009.gada 17.decembra ir Valdis Grimze (pieder 33% kapitāldaļu) un Tatjana Poplavska (pieder 66% kapitāldaļu). “Daugavpils putnu” lielākais īpašnieks ir SIA “Bolnis”. Savukārt uzņēmuma “Bolnis” 100% īpašnieks kopš 2009.gada 4.augusta ir SIA “BCO”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.