Foto – Anda Krauze

Ikdienišķās kļūmes 3

“Kādas ir grūtības?…” – Laura apdomā atbildi uz jautājumu, kad radošajā studijā ienāk sieviete, kura bija pasūtījusi balonus bērna dzimšanas dienai: “Jums jau tagad?! Vai, es atvainojos, mēs ātri uzpūtīsim. Vai arī varam aizvest uz mājām!” – Laura atsaucīgi uzrunā klienti. Nevienā biznesā jau neiztikt bez kļūmēm un starpgadījumiem: “Jā, redzi, tā mums te notiek. Laikam lielākās grūtības radām mēs pašas, kad kaut ko aizmirstam lielā darba apjoma dēļ. Taču tad, ja gadās šādas kļūmes, piedāvājam aizvest balonus uz mājām par velti. Ir arī laika trūkums. Mūsu specifika ir personalizācija – katram klientam uz balona ir savs uzraksts, veidots individuāli viņam, noteiktā krāsā, izmērā. Apkalpot katru, noskaidrot viņa vēlmes, pierakstīt tās, sagatavot visu pasūtījumu un izsniegt visu pareizajā dienā un laikā – tas nav vienkārši. Iespējams, arī tāpēc mūsu tirgus spēlētāji, kuriem ir mazumtirdzniecība, nekad nepieņems šādu konceptu, jo tas ir apgrūtinoši, ļoti laikietilpīgi. Pie mums nav tā, ka ienāk cilvēks un palūdz, lai tu uzpūt piecus sarkanus un piecus zilus balonus, šis tiešām ir darbs ar katru klientu vairāku stundu garumā, saskaņojot katru detaļu. Mēs neesam uzņēmums, kurš tirgo kaut ko gatavu, piemēram, krāsainas ballīšu krūzītes, kuras mums noliktavā ir noteiktā skaitā, un zinām, cik pārdosim mēneša laikā. Mūsu gadījumā katrs pasūtījums ir roku darbs. No malas noteikti izskatās, ka mums te viss ir tik viegli un skaisti – kas tad tas ir – uzpūst balonu? Bet viegli nav.”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Baloni ir modē visu gadu – to ir novērojušas uzņēmumā strādājošās meitenes. Protams, ir brīži, kad pasūtījumu ir mazāk, bet, tā kā dzimšanas diena kādam ir katru dienu, “Helium” strādā bez pārtraukumiem: “Kā jau jebkurā uzņēmumā, janvāris nav īpaši spīdošs, tāpat marts/aprīlis. Savukārt tumšajos ziemas mēnešos daudzi uzņēmumi rīko savas ballītes un palūdz mūs izdekorēt tās ar baloniem, decembrī ir Ziemassvētki un Jaunais gads, korporatīvie pasākumi, kad darba ir ļoti daudz. Sākumā diezgan patukšas bija nedēļas pirmās dienas – pirmdiena, otrdiena, trešdiena, bet tagad vasarā cilvēki dzimšanas dienas svin pat pirmdienās, jo rīko dažādas dārza ballītes. Mēs īsti nejūtam atšķirību starp pirmdienu un piektdienu – var būt traka pirmdiena un mierīgāka piektdiena – kā sagadās. Mēs nestrādājam svētdienās, bet, protams, ja ir kāds ļoti liels pasūtījums, tad ziedojam arī brīvdienas.”

Modes noteicēji

Kā saka pati Laura, “Helium” ir trend-setteri jeb modes noteicēji, kuri Latvijā ir ienesuši pavisam citas vēsmas. Bet daudzas lietas, kuras vienu brīdi ir modē, nākamajā vairs var nebūt. Ko meitenes darīs, ja balonus nevienam vairs nevajadzēs? Kur ir gatava doties viņu radošā doma? “Viens virziens, kurā “Helium” varētu attīstīties, ir dekorēšana. Mēs varētu sadarboties ar uzņēmumiem, ar aģentūrām, lai pasūtījumu apjoms būtu lielāks un mazāka uzmanība tiktu veltīta privātpersonu pasūtījumiem. Protams, ja kāds vēlas, lai izgatavojam vienu zelta zvaigznīti ar bērna vārdiņu virsū, mums ir grūti atteikt, bet nākotnē plānojam pievērsties lielākiem pasūtījumiem. Nu neesam ar šādu mazo pasūtījumu plusos. Mums tikpat daudz laika prasa sagatavot pasūtījumu par 500 eiro uzņēmumam, cik bērna dzimšanas dienai par 20 eiro. Jā, šis ir jauns, foršs projekts, bet finansiāli nav tik pozitīvs iznākums, kāds tas bija plānots sākumā. Savu naudu, lai samaksātu darbiniekiem algas, beidzu ieguldīt uzņēmumā tikai šā gada maijā. Visu laiku meklējam jaunas idejas, kā arī nekad neatsakāmies no trakiem piedāvājumiem. Kad bijām tikko sākuši savu darbību, pie mums atnāca viens arhitekts, kurš uzzīmēja savu skici un teica – uztaisiet! Tas bija milzīgs mākonis no lieliem un maziem baltiem baloniem, neko tādu iepriekš nebijām veidojušas, bet īstenojām šo ieceri.” Lai gan “Helium” varētu doties dekorēšanas virzienā, Laura tomēr piebilst, ka noteikti paturēs balonus kā vienu no galvenajiem dekorēšanas elementiem: “Es uzskatu, ka mūsu baloni ir pietiekami oriģināli un gaumīgi, lai tie būtu modē ilgi. Pagaidām mani šaubas nemāc, jo vispār jau baloni cilvēkiem ir patikuši vienmēr. Mēs esam sekmējuši attīstību un uzņēmuma progresu ne tikai sev, bet arī konkurentiem. Droši zinu, ka reizēm ar mūsu fotogrāfijām iet pie konkurentiem, rāda un prasa, vai var uztaisīt ko līdzīgu. Tad nu arī mūsu konkurenti sāk griezt skariņas, bet es par to nepārdzīvoju – mēs tāpat nevaram apēst pilnīgi visus saldējumus, lai tiek arī citiem. Viens iemesls tam ir cilvēku dažādās dzīvesvietas, jo daudzi pie mums vienkārši nevar atbraukt un pārdzīvo par to, tāpēc mēs nākotnē vēlamies sadarboties ar kurjeriem, lai nogādātu balonus visās Latvijas malās. Un, kas zina, varbūt kādreiz “Helium” ielauzīsies arī kaimiņvalstīs, jo, cik zināms, arī tur nav nekas līdzīgs tam, ko darām mēs.”

Uzziņa

CITI ŠOBRĪD LASA

Kas ir “Helium”? – radošā studija, kurā top skaistas dekorācijas no hēlija baloniem

Uzņēmums dibināts 2016. gada augustā

Aptuvenā 15 balonu pušķa cena, iekļaujot kādu konfeti vai lielo balonu ~25 EUR

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.