VNĪ sarīko darbiniekiem ballīti par gandrīz 20 000 eiro, lai gan strādā ar zaudējumiem 4
Valsts īpašumu apsaimniekotāja – valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ), kas šā gada pirmo ceturksni beidza ar sarukušu apgrozījumu un zaudējumiem, “trekno gadu” atgriešanos iezīmējusi ar darbinieku ballīti – “forumu” ar ēšanu, dzeršanu un grupas “Crazy Daisy” uzstāšanos, kas kopā izmaksājis gandrīz 20 tūkstošus eiro.
“Šodien Pārdaugavā, Esena dārzos, notiek “trekno gadu” līmeņa dzīres Valsts nekustamajiem īpašumiem. Šai valsts kapitālsabiedrībai nesokas nevienā no stratēģiskajiem būvniecības objektiem – Jaunā Rīgas teātra būve ir apturēta jau no decembra, muzeja krātuves bija jāpabeidz februārī, Okupācijas muzeju kļūdaini solīja uz septembri, robežpāreju modernizācija kavējas, Rīgas pils ir bezcerīgi apturēta.
Turklāt VNĪ klienti ir faktiski tikai valsts iestādes, tātad finansējums būtībā ir no valsts budžeta, un pēc budžeta struktūras VNĪ ir valsts iestāde ar atvieglotiem naudas tērēšanas noteikumiem, jo formāli kapitālsabiedrība. Un šādā situācijā VNĪ atrod līdzekļus rauta sarīkošanai uz valsts budžeta rēķina. Jāpiezīmē, ka šis ir jau otrais šāds pasākums – iepriekšējais ar līdzīgu budžetu notika 2018. gada oktobrī,” – šādu vēstījumu “LA” 7. jūnijā saņēma no kāda lasītāja.
“Valsts nekustamo īpašumu” interneta mājaslapā nebija atrodama ne informācija par to, ka valsts kapitālsabiedrība būtu rīkojusi iepirkumu par šāda pasākuma rīkošanu, ne arī attiecīgs noslēgts līgums.
Saskaņā ar VNĪ vadības skaidrojumu kapitālsabiedrības stratēģisko mērķu īstenošanai uzņēmumā tiekot īstenota “augstas intensitātes, proaktīva komunikācijas vadība”, un “vajadzību pēc atsevišķu ārpakalpojumu piesaistes nosaka to kompetenču piesaistes nepieciešamība, kuras nav īstenojamas struktūras ietvaros un kuras efektīvāk piesaistīt ārpakalpojumā, nevis finansēt ar iekšējo resursu”.
Viens no šiem ārpakalpojumiem tad arī piesaistīts, šā gada janvārī izsludinot cenu aptauju par VNĪ “komunikācijas pasākumu organizēšanas pakalpojumu nodrošināšanu 2019. gadā” kopumā par summu līdz 31 750 eiro, un “LA” lasītāja minētā “trekno gadu ballīte” bijusi tieši šāds komunikācijas pasākums, ko rīkojusi SIA “565 aģentūra”.
VNĪ vadība skaidro, ka “saskaņā ar VNĪ vidējā termiņa stratēģiju viena no uzņēmuma stratēģiskām prioritātēm ir “iesaistījušies un motivēti darbinieki” un šādu darbinieku īpašību nodrošināšanai tad arī rīkota “ballīte”, kas patiesībā esot “ikgadējais darbinieku forums”.
Saskaņā ar oficiālo skaidrojumu tieši šāds pasākums “dabas svētnīcā pilsētā”, kā sevi dēvē “Esena Pārdaugavas dārzi”, ar ēdieniem, dzērieniem un izklaidi uz valsts rēķina VNĪ pašreizējās vadības skatījumā esot “iespēja visus VNĪ darbiniekus vienkopus iepazīstināt ar uzņēmuma mērķiem, informēt par VNĪ tuvākajā laikā gaidāmajām pārmaiņām, jaunās koncepcijas “Nākotnes birojs” ieviešanu, izskaidrot ieguvumus gaidāmajām darba vides izmaiņām, saliedēt un motivēt uzņēmuma komandu”.
Viņus iesaistījušas un motivējušas gan “komandu saliedēšanās spēles”, gan grupas “Crazy Daisy” uzstāšanās par 800 eiro, gan ēdieni un dzērieni par 5400 eiro.
Uz jautājumu, kuras tieši VNĪ atbildīgās amatpersonas pieņēma lēmumu par šāda pasākuma rīkošanas nepieciešamību, VNĪ Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Inta Plūmiņa atbild: “Komunikācijas plānotās aktivitātes uzņēmumā notiek saskaņā ar valdē un padomē saskaņotu vidēja termiņa uzņēmuma stratēģiju un ikgadēju, valdē saskaņotu pasākumu plānu.”