Baiba Rubesa: attīstīsies arī dienvidu – ziemeļu virziens 8
Līdz šim svarīgākais arguments pret “Rail Baltica” ekonomisko lietderību ir bija tas, ka vissvarīgākais kravu tranzīta virziens Baltijas valstīs ir austrumu – rietumu virziens. Maz ticama kravu plūsma esot ziemeļu – dienvidu virzienā.
Balstoties uz prognozēm 10 – 15 gadus perspektīvā, Baiba Rubesa, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētāja, intervijā “LA” iebilst: “Ir uz pētījumiem balstīti aprēķini par kravām no Eiropas dienvidu ostām uz ziemeļiem. Notiek cīņa par to, kā varēs pieslēgties citiem ceļiem. Uzņēmējiem visās Baltijas valstīs vajadzētu sākt domāt par ražošanu un eksportu uz valstīm, kur tas viegli būs iespējams pēc sliežu ceļa uzbūvēšanas. Pētījumi saistās ar Adrijas koridoru. Ņemsim vērā arīdzan vēlmi lielu daļu kravu pārcelt no ceļiem uz sliedēm, kas dos milzīgu CO2 izmešu ietaupījumu.”
Latvija un Igaunija būvēs intermodālos terminālus, pavēstīja Rubesa. “Tas būs ļoti interesanti tieši kravu biznesam. Latvijā Salaspilī būs pilnīgi jauns terminālis pārkraušanai no platajām uz šaurajām sliedēm, tur klāt būs arīdzan ceļi. Ir arī liela daļa zemes, kur var uzņēmējus aicināt domāt par jaunu biznesu attīstīšanu, ja tik tuvu atrodas terminālis, kas var nodrošināt pārvadājumus dažādos virzienos. Līdzīgi attīstīs arī Mugu termināli Tallinā,” viņa paskaidroja.
Vai tas neapdraudēs lidojumus starp Baltijas valstīm? “Zinu, ka “Air Baltic” vadītājam Martinam Gausam jautā – kas tad ar Rīgas lidostu notiks, ja tik viegli varēs braukt starp Baltijas valstu lielajām pilsētām? Arī lidosta pārkārtosies. Redzam, ka “Eurorail” darbība ietekmēja ceļošanu no Londonas uz Parīzi un no Londonas uz Briseli,” atbildēja “RB Rail” valdes priekšsēdētāja.
Plašāk Baibas Rubesas intervijā LA rītdienas numurā