Publicitātes foto

Azartiskie dizaina pionieri turpina paplašināties 2

“Ir divi gēni, kas “Krassky” iekodēti jau no pirmās dienas. Pirmais ir smags darbs un neatlaidīga cīņa par savu vietu un uzmanību no klienta, arhitekta, interjera dizainera vai cita nozares profesionāļa puses. Otrs – celmlauža jeb pioniera gēns,” pārliecināti saka interjera salona “Krassky” līdzīpašnieks Aigars Zelmenis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Viņš kopā ar biznesa partneri Edgaru Zaduško trīspadsmit gadu laikā pārsteiguši dizaineru un arhitektu vidi ne vien Latvijā, bet arī Krievijā un Lielbritānijā, vēstīts “Latvijas Avīzes” pielikuma “Latvijas Bizness” sadaļā “Robežpārkāpējs”.

Paklājus var ne tikai naglot pie sienas

Sava pirmā salona durvis dobelnieks Aigars un daugavpilietis Edgars vaļā vēra 2005. gada decembrī.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pionieris kā celmlauzis savā nozarē, nevis bērnu komunistiskās organizācijas biedrs, kā to apzīmēja padomju laikos,” smaidot norāda Aigars.

“Sākām ar 80 kvadrātmetrus nelielu flīžu galeriju Barona ielā, taču jau tolaik bijām pirmie Latvijā, kas klientiem spēja piedāvāt liela formāta flīzes no atzītiem ražotājiem.”

Trīspadsmit gadu laikā noticis vērienīgs lēciens aug­šup, uzņēmums izvērsis darbību ārvalstīs, iekarojot lielos Maskavas un Londonas tirgus.

“Kas ir mūsu veiksmes pamatā? Pirmkārt, visās preču grupās, ar kurām strādājam, izvēlamies jaunāko un kvalitatīvāko. Nekad nebūsim mierā ar nepilnībām, sliktu servisu un risinājumu trūkumu. Otrkārt, piedāvājam pilnu preču klāstu, kas nepieciešams mājas interjeram. Atnākot pie mums, klients var labiekārtot savu mājokli no A līdz Z.”

Motīvs dibināt flīžu galeriju bijis pavisam ikdienišķs. Edgars nopirka dzīvokli un meklēja piemērotas flīzes, kas viņam patiktu, taču Rīgā tās atrast neizdevās.

“Aizbraucām uz lielāko flīžu izstādi pasaulē “Cersaie” Boloņā, Itālijā un tajā mirklī, kad ieraudzījām plašo kolekciju klāstu, sapratām, ka Latvijā pieejamais sortiments ir iesūnojis. Apzinot, ka šajā nozarē ir potenciāls, nolēmām rīkoties.”

Līdzīgi noticis arī ar dizaina paklāju iekļaušanu “Krassky” sortimentā.

“Viens no mūsu klientiem savu interjeru vēlējās papildināt ar izcilas kvalitātes persiešu paklāju. Lūdza, lai mēs to viņam sagādājam. Pētot piedāvājumu, mēs atklājām jaunu virzienu – dizaina paklājus. Tas lika aizdomāties, kādēļ gan pašiem tos neiekļaut sortimentā? Un to arī izdarījām. Līdzīgus stāstus var stāstīt par katru preču grupu, kas pieejama “Krassky”. Ar nelieliem izņēmumiem ik gadu esam likuši klāt kādu jaunu preču grupu vai atvēruši jaunu salonu. 2006. gads bija mūsu pirmais pilnvērtīgais darbības gads, taču jau 2007. gadā mēs pievienojām santehniku un atvērām otru salonu Duntes ielā, pieckāršojot savu platību.”

Reklāma
Reklāma

Ar dizaina paklājiem Aigars un Edgars sāka strādāt 2009. gadā par spīti tam, ka citu skepse sākotnēji bijusi liela un valdīja uzskats, ka paklāji ir vecmodīgs interjera risinājums.

“Bija vajadzīgs laiks, lai lauztu stereotipus un cilvēkiem pierādītu, ka paklājs patiesībā var būt vērtīgs dizaina elements, kurā ieaustas senas amatniecības tradīcijas un ko varēs nodot mantojumā vēl vairākās paaudzēs. Daudziem paklāji asociējās ar padomju laikiem, kad tos izmantoja kā siltināmos materiālus vai dekorus pie sienas vecmāmiņas guļamistabā.”

Tieši dizaina paklājs ir tas produkts, kas atvēra durvis gan uz Maskavas, gan Londonas tirgu.

Eiropā darbs notiek citādi

Aigars Zelmenis. Foto – Dainis Bušmanis

Uzņēmēji uzskata, ka uz tirgu jāskatās globāli, nevis lokāli. Pirmais izrāviens uz ārzemēm notika 2010. gadā, kad Maskavā tika atvērts specializētais dizaina paklāju salons “Kovër Büro”. Pagāja trīs gadi un pienāca Londonas kārta.

“Patiesībā paklāju salonu “Front” Londonā atvērt bijām plānojuši gadu ātrāk. Taču tirgus īpatnību dēļ sanāca aizkavēties. Var teikt, ka tas bija liels kultūršoks un arī sava veida mācība, Londonā darba stils un arī tirgus funkcionē pavisam citādi nekā pie mums kontinentālajā Eiropā.”

Jautāts, kādas ir galvenās atšķirības, Aigars uzskaita: “Pirmkārt, Latvijā un Krievijā liela daļa darba notiek salonā uz vietas, kur ir iespējams apskatīt produktus un paraugus. Savukārt Londonā lielākoties darbs notiek birojā pie interjera dizainera vai arhitekta. Tas nozīmē, ka mums ir jābūt gataviem jebkurā mirklī ar paraugu komplektu doties ceļā jeb, kā viņi paši to dēvē, be on the road.”

Otrkārt, atšķirīga ir izpratne par interjera dizainera un arhitekta lomu. Pie mums šīs nozares profesionāļi galvenokārt strādā paši, bet Londonā ļoti bieži nākas sastapt dizaineru vai arhitektu, kura vārds ir tikai fasāde. Aiz viņa stāv junioru armija, skudriņas, kas veic patieso darbu.

Aigars norāda, ka spilgts piemērs ir Kellija Hopena, kas rotā žurnālu vākus un ir kļuvusi par sava veida slavenību, taču reālo darbu veic citi cilvēki. Un, treškārt, atšķiras projektu spektrs, ar kādu notiek darbs.

“Latvijā mēs lielākoties strādājam lokāli, savukārt Londona ir viena no kosmopolitiskākajām pilsētām, no kurienes darbs norit pie projektiem visā pasaulē. Esam sūtījuši paklājus uz visdažādākajām pasaules vietām – ASV, Austrāliju, Āfriku, Āziju u. c.,” atzīmē Aigars.

Turpretī Krievijā liela daļa darba norit uz vietas Maskavā vai Sanktpēterburgā. Jo turīgāks klients, jo vairāk viņam īpašumu ārpus Krievijas robežām. “Tādēļ arī strādājam pie otrā vai trešā mājokļa labiekārtošanas Londonā, Šveicē, Vidusjūras krastā un citur.”

Izvēlas vadītāji

Arī klientu gaume manāmi atšķiroties, taču vienojošais esot tas, ka “Krassky” klienti novērtē labu dizainu un kvalitāti.

“Klients Maskavā ir ļoti brīvs savā izvēlē. Daudz ceļojis un redzējis, zina un ir pārliecināts par to, ko vēlas. Turpretī Latvijā klients ir konservatīvāks. Viņš izvērtē un domā ilgtermiņā, tādēļ pārsvarā interjers pie mums tiek iekārtots pelēkajās un bēšajās toņu gammās.”

Citādi esot ar londoniešiem. “Lai cik amizanti tas šķistu, tieši klimats ietekmē viņu izvēli. Priekšroka tiek dota lietus mākoņu, negaisa toņiem, bet kā akcents – zelta maliņa, kas aiz mākoņa spīd.”

Individuāls uzvalks

Pirms diviem gadiem Aigars un Edgars spēra vēl vienu drosmīgu soli, atverot ekskluzīvu interjera salonu Maskavā 1000 m2 platībā. Tajā tika ieguldīti 3,3 miljoni eiro. “Maskavā mums veicas labi. Divu gadu laikā Maskavas uzņēmums apgrozījuma ziņā ir pāraudzis Rīgas salonu.”

“Krassky” nebaidās runāt par saviem nākotnes plāniem un neslēpj, ka doma paplašināties noteikti ir.

“Latvijā pilnvērtīgi pievienojam biroja sortimentu un jau šobrīd strādājam pie vairākiem projektiem. Vēlamies sniegt iespēju klientiem uzlabot dzīves kvalitāti ne tikai privātajā, bet arī korporatīvajā vidē, tādējādi uzlabojot darba produktivitāti.”

Tāpat turpinās darbs pie iekšējo procesu pilnveidošanas – “ieviešam sistēmu, kas ļaus automatizēt vairākus procesus. Šogad vēlamies nostiprināt dizaina paklāju pozīcijas Londonā, jo arī šeit plānojam paplašināties, pievienojot citas preču grupas, līdzīgi kā to darījām Maskavā.”

VĒRTĒJUMS: veiksmes pamatā komanda

Interjera dizainere un arhitekte Guļnara Hasanšina: “Kvalitātes izpratni Latvijas dizaina tirgū “Krassky” ir pacēluši ļoti augstā līmenī. Lai gan pieredze sadarbībā ar interjera salonu nav bijusi ļoti liela, varu atzīmēt laipnu attieksmi pret cilvēkiem, kā arī ātrus termiņus, kuros uzņēmuma darba komanda izpilda darba nosacījumus. Kas ir “Krassky” veiksmīgās darbības pamatā? Iespējams, tā ir komanda.”

Citi aptaujātie interjera dizaineri un arhitekti Latvijā, kuriem ir vēlme, bet nav iznācis sadarboties ar “Krassky”, norāda – uzņēmums pārstāv augstākā līmeņa dizaina zīmolus, kas daudziem klientiem Latvijā tomēr nav pa kabatai.

PĀRKĀPUMA BŪTĪBA

Sēkla:

• 2005. gada 5. decembrī Aigars Zelmenis un Edgars Zaduško atver “Krassky flīžu galeriju” Barona ielā. Tās platība – 80 kvadrātmetri. Darbinieki – 4. Apgrozījums kopā 2005. un 2006. gadā – 224 802 eiro.

• 2007. gadā “Krassky” atver salonu Duntes ielā un pieckāršo savu platību līdz 400 kvadrātmetriem. Sortimentam pievieno santehniku. Darbinieki – 7. Apgrozījums – 984 279 eiro.

Dīgšana:

• Apgrozījums 2008. gadā pārsniedz miljonu – 1 579 363 eiro.

• 2009. gadā “Krassky” sortimentam tiek pievienoti dizaina paklāji, palielinot salona platību līdz 520 kvadrātmetriem. Darbinieki – 10.

• 2010. gadā Maskavā tiek atvērts specializētais dizaina paklāju salons “Kovër Büro”. Tā platība – 350 kvadrātmetri. Darbinieki – 4.

• 2013. gadā Londonā tiek atvērts paklāju salons “Front”. Tā platība – 200 kvadrātmetri. Darbinieki – 3.

• 2016. gadā, investējot 3,3 miljonus eiro, Maskavā tiek atvērts interjera salons “Krassky”. Tā platība – 1000 kvadrātmetru. Kopējais darbinieku skaits Krievijā – 20.

Augļi:

• Apgrozījums 2017. gadā Latvijā tuvojas astoņiem miljoniem – 7 837 967 eiro.

• Kopējais darbinieku skaits 2018. gadā – 100. Rīgā – 54, Maskavā – 43, Londonā – 3.

• Telpu platība 2018. gadā (kvadrātmetri): Rīgā – 1608, Maskavā – 1570, Londonā – 200.

• Preču sortiments: apdares materiāli (flīzes, akmens, koks, metāls, stikls u. c.), santehnika, gaismekļi, virtuve, interjera un āra mēbeles, paklāji, dekori, durvis, biroja mēbeles, tekstila izstrādājumi un audumi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.