Aviokatastrofā Krievijā 31 upuris 0

Krievijā pie Tjumeņas pilsētas vakar nogāzās pasažieru lidmašīna ar 43 cilvēkiem, no kuriem 31 gājis bojā un 12 izdzīvojuši, paziņojusi Ārkārtas situāciju ministrija.


Reklāma
Reklāma

 

7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Lidmašīnā bija 39 pasažieri un četri apkalpes locekļi. Visi bija Krievijas pilsoņi. Apkalpes locekļi – divi piloti un divi stjuarti – ir gājuši bojā. Tjumeņas apgabala gubernators Vladimirs Jakuševs izsludināja apgabalā trīs dienu sēras.

Katastrofā izdzīvoja 10 vīrieši un divas sievietes, un visu izdzīvojušo veselības stāvoklis ir smags. Viens izdzīvojušais atrodas reanimācijā, bet pārējiem 11 ir izdarītas vai vēl tiek veiktas operācijas. Krievijas aviosabiedrības “UTair” lidmašīna “ATR-72”, kas bija izlidojusi no Tjumeņas Roščinas lidostas uz Surgutas pilsētu, nogāzās 45 kilometrus no Tjumeņas pilsētas. Pēc nogāšanās lidmašīna aizdegās. Glābēji pēc ierašanās katastrofas vietā atrada vairākus izdzīvojušus pasažierus, kas bija guvuši nopietnas traumas, smadzeņu satricinājumus un apdegumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Krievijas Izmeklēšanas komiteja saistībā ar šo aviokatastrofu ir ierosinājusi krimināllietu par lidaparāta ekspluatācijas noteikumu pārkāpumu.

 

Izmeklētāji izskata vairākas versijas, bet galvenā ir tāda, ka lidmašīna nav bijusi tehniskā kārtībā. Izmeklētāju iztaujātie aculiecinieki sacīja, ka lidmašīnas krišanas laikā no dzinēja izplūduši dūmi. Šo versiju apstiprina arī tas, ka piloti drīz pēc pacelšanās mainījuši lidmašīnas kursu un devušies atpakaļ uz Tjumeņas lidostu.

 

Aviokatastrofas iemesli pagaidām nav noskaidroti. Katastrofas vietā lidmašīnas atlūzās ir izdevies atrast četras “melnās kastes”. Aviokatastrofa notikusi lidojumam labvēlīgos laika apstākļos, apliecinājis Hidrometeocentra pārstāvis. Viņš norādīja, ka turpmākā lidojuma maršrutā tika prognozēts sniegs ar lietu, putenis, mērena apledošana mākoņos. “Lidmašīna tikko bija pacēlusies, kad nogāzās sešu kilometru attālumā no skrejceļa, nepaspēja pat uzņemt augstumu,” norādīja Hidrometeocentra pārstāvis. Noskaidrots, ka lidmašīna nav bijusi apstrādāta ar pretapledošanas vielu. Lēmumu par to pieņem pilots.

“ATR-72” ir divdzinēju turbopropelleru lidmašīna, ko ražo Eiropas Savienības firma EADS un kas paredzēta līdz 74 pasažieru pārvadāšanai vidējos attālumos. Lidaparātu vada divi piloti. Avarējusī lidmašīna agrāk bija piederējusi Somijas aviosabiedrībai “Finnair”, bet pēc tam – Igaunijas aviokompānijai “Aero Airlines”, kura to pārdeva “UTair”, ziņo Somijas laikraksts “Ilta-Sanomat”. Lidmašīna veica pirmo lidojumu 1992. gada oktobrī. Somijas nacionālā aviosabiedrība “Finnair” nopirka šo lidmašīnu 1998. gadā no firmas “Transasia Airwaysilt”, un lidmašīna sāka regulārus reisus 1999. gada janvārī. 2003. gadā laineri ieguva Igaunijas kompānija “Aero Airlines”, kas to 2008. gada jūlijā pārdeva lidsabiedrībai “UTair”. Kopš ekspluatācijas sākuma 1992. gadā tā nolidojusi 35 tūkstošus stundu.

Reklāma
Reklāma

Pēdējā pilnā tehniskā apkope lidmašīnai tika veikta 2010. gadā Vācijā, bet kārtējā plānveida tehniskā apkope – šā gada februārī Tjumeņā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.