Autovadītājs sašutis par pārvietojamā radara atrašanās vietu pie “Sēnītes”: “Šī ir naudas kāšana. Sen nebiju šo atkal redzējis” 87
Edgars soctīklā “X” publicējis savu sašutumu par kāda radara atrašanos vietu pie “Sēnītes”. Vieta nešķiet loģiska. Pie ieraksta lasāmi vairāki komentāri, kas tikai apstiprina šo problēmu – šajā konkrētajā vietā ātruma pārkāpumus cilvēki salīdzinoši bieži izdara nezināšanas dēļ, nevis tīšuprāt.
Edgars raksta: “Ierasti nepukojos par mobilajiem foto radariem, bet nu šī ir naudas kāšana. Sen nebiju šo atkal redzējis. Pirms “Sēnītes” radars, bet ķer uz to, ka uz šosejas ir 110, tad ir divas iebrauktuves pie “Rāmkalniem”, kas “nomet” ātrumu uz 90, bet nekādas zīmes jau nav. Nepamanīsi – sods.”
Savu tekstu viņš papildinājis ar karti, kurā precīzāk var saprast situāciju.
Vienu no komentāriem pie ieraksta ievietojis jurists Aivars Borovkovs. Izrādās, arī viņam ir gadījies “uzrauties” tieši šajā posmā, taču citā veidā: “Piekrītu. Iznācis braukt. Aiziet man garām pa otro joslu, kā stāvošam. Atnāk bilde, kurā redzams, ka atrodos pirmā joslā, bet rakstīts, ka otrā (kur brauca otrs auto). Pārsūdzības atteikumā norāda, ka šeit joslas skaita no fotoradara atrašanās vietas – t.i. auto pirmajā joslā esot otrajā. Tas pat nav bizness, bet melns rūpals.”
Jānis pie sava komentāra ietagojis arī Valsts polciju, CSDD un Latvijas Valsts ceļus, rosinot: “Ierosinu tomēr tur izvietot zīmi ’90’, lai autovadītāji tomēr noreaģē un “nomet” ātrumu no 110+ uz 90+. Jūsu sodīšanas kāre uz autovadītāju neuzmanību tomēr nav pieļaujama, pat ar visu “nezināšana neatbrīvo no atbildības” utml atrunas.”
Cits komentētājs piesauc Polijas pieredzi: “Poļos uz A ceļiem vispār ātrumzīmes ir tikai tur, kur īsos piebrauktuvju posmos vai asos līkumos tiek ierobežots maksimālais, kas zilajām šosejām 120, zaļajām 140. Mums otrādi. Autoceļu, bāņu nav. Zīmes liek nevis tur, kur jābrauc lēnāk kā parasti, bet tur, kur ļauj pabraukt ātrāk.”
Jānim ir radikāls ieteikums: “Būs liela brēkšana, bet es uzskatu, ka uz tās šosejas jābūt 90 visā garumā. Uz ātrgaitas šosejām mēs neredzam sēņotājus, velobraucējus u.c. Bet šeit viņu ir daudz. Un, pats trakākais, ātrums tiek raustīts visu laiku 70-90-110-90-70-110. “Sēnītes” posmā izteikti.”
Gints raksta: “Jā, šis arī ir vienīgais radars, kur es uzrāvos. Un tīri pārpratuma pēc, nevis tāpēc ka gribēju skriet. 106kmh.”
Komentāros ir vēl kāds labs ieteikums: “Es ieteiktu uzlabot drošību kā ASV, kur ir lielas skaidras zīmes, viss muļķim skaidrs, kā kur jābrauc. Nevis ar zīmju trūkumu iekasēt no tiem, kas nepamana iebrauktuvi pie “Rāmkalniem” un Latvijā turpina stādīt līķu rekordus starp braucējiem un gājējiem.”
Ierasti nepukojos par mobilajiem foto radariem, bet nu šī ir naudas kāšana. Sen nebiju šo atkal redzējis. Pirms Sēnītes radars, bet ķer uz to, ka uz šosejas ir 110, tad ir divas iebrauktuves pie Rāmkalniem, kas "nomet" ātrumu uz 90, bet nekādas zīmes jau nav. Nepamanīsi – sods. pic.twitter.com/G0MCMostob
— Edgars Koroņevskis (@koronevskis) August 5, 2024
Ar šo ierakstu “X” dalījies arī Ilmārs Poikāns, piebilstot: “Ja valstij tiešām rūpētu ceļu satiksmes drošība, tad vietās, kur cilvēki bieži kļūdās un pareizi neizseko līdzi netiešām atļautā ātruma izmaiņām, uzstādītu maksimālā ātruma ierobežojuma zīmes, pat ja tā ir standarta 90 vai 50km/h. Bet, ak vai, tas samazinās ienākumus no radara.”
Ja valstij tiešām rūpētu ceļu satiksmes drošība, tad vietās, kur cilvēki bieži kļūdās un pareizi neizseko līdzi netiešām atļautā ātruma izmaiņām, uzstādītu maksimālā ātruma ierobežojuma zīme, pat ja tā ir standarta 90 vai 50km/h. Bet, ak vai, tas samazinās ienākumus no radara. https://t.co/todchBROMX
— Ilmārs Poikāns (@ilmarmors) August 7, 2024