Autovadītāji netic, ka degvielas tirgotāju rentabilitāte ir zema 0
Lielākā daļa Baltijas autovadītāju netic, ka degvielas tirgotāju rentabilitāte ir zema, liecina pētījumu kompānijas “GfK” un LETA biznesa portāla “Nozare.lv” pētījums.
Latvijā pilnībā vai daļēji apgalvojumam, ka degvielas tirgotāju rentabilitāte ir zema, piekrīt tikai 11% respondentu, bet 14% ne piekrīt, ne nepiekrīt šim apgalvojumam. Līdzīga situācija ir Lietuvā, kur degvielas tirgotāju zemajai rentabilitātei tic 10%, bet 17% ne īsti piekrīt, ne nepiekrīt šim apgalvojumam. Savukārt Igaunijā tikai 6% respondentu tic vai pieļauj, ka degvielas nozare nav ienesīgs bizness. Tas nozīmē, ka vismaz divas trešdaļas respondentu uzskata, ka degvielas tirgotāju apgalvojumi ir nepatiesi un un šī biznesa rentabilitāte ir augsta.
Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns aģentūras LETA sadarbības partneriem rīkotā diskusijā par degvielas nozari, kurā tika prezentēti pētījuma rezultāti, apstiprināja iegūtos datus, ka jaunākajai paaudzei ir “skaidrāka bilde”, ka degvielas tirgotāji nestrādā ar augstu rentabilitāti.
Ja apskatāmies, kā veidojas degvielas cena, piemēram, 95.markas benzīnam, tad ir skaidrs, ka litra cena tagad svārstās ap latu – nodokļi no mazumtirdzniecības cenas veido 49,5 santīmus un šī daļa aiziet valstij. Atlikušajos 50 santīmos iepirkuma cena, par kādu Latvija importē naftas produktus, veido 45% un paliek tikai 5% -7% jeb “rupji rēķinot pieci septiņi santīmi, kas ir uzcenojums, nevis peļņa,” uzsvēra eksperts.
“GfK” un LETA biznesa portāla “Nozare.lv” pētījums veikts šī gada janvārī un tajā piedalījās respondenti no 18 līdz 65 gadiem. Aptaujā Latvijā piedalījās 533 respondenti, kuri paši ikdienā vada automašīnu, Lietuvā – 621, bet Igaunijā – 545. Kopumā tika aptaujāti 1040 respondenti Latvijā, 873 respondenti Lietuvā un 643 respondenti Igaunijā.