Andris Dambis
Andris Dambis
Foto: Anda Krauze

Autosportists Andris Dambis: Vai laiks atstāt savu automašīnu izmantošanai tikai nedēļas nogalēs? 0

Autors: Latviešu autosportists, OSC ceha direktors un vairākkārtējs Dakaras rallija dalībnieks Andris Dambis

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Zināms, ka lielās pasaules pilsētās sabiedriskais transports ir galvenais pārvietošanās līdzeklis, jo tas ir dabai draudzīgāks, ātrāks un izdevīgāks. Arī Rīgā sabiedriskā transporta iespējas tiek uzlabotas ik dienu, lai iedzīvotājiem pārvietošanās pilsētā kļūtu pēc iespējas vienkāršāka.

Tomēr, lai arī sabiedriskais transports ir finansiāli izdevīgāks, cilvēki turpina maksāt par privātā auto sniegto komfortu.
CITI ŠOBRĪD LASA

Varbūt jāskata plašāk cilvēku ieradumi un pilsētplānošanas izaicinājumi? Ja autobusi un trolejbusi reizēm var šķist pārāk gausi un neērti satiksmes plūsmā, tad vērts izmēģināt mikroautobusus, kas šķiet ierastāks transportlīdzeklis starppilsētu maršrutiem, taču tie kursē arī pilsētās.

Atšķirības starp mikroautobusu un privāto transportu pilsētvidē

Es varu sniegt atbildi kā viens atsevišķs ģimenes cilvēks, taču jāņem vērā arī otra puse – pilsētplānošana.

Ja palūkotos lejup no Pēterbaznīcas torņa, mēs redzētu, kā vienā mikroautobusā vai vienā trolejbusā pārvietojas 20 vai pat 50 cilvēki. Tik mazā punktiņā pārvietojas tik daudz cilvēku.

Savukārt, ja mēs paskatītos, cik vietas pilsētā aizņem 20 cilvēki vieglajās automašīnās, kuri pārsvarā pārvietojas savās automašīnās vieni, mēs ievērotu, ka automašīnu aizņemtā platība ir ievērojami lielāka.

Lai samazinātu transportlīdzekļu skaitu, nepieciešams veidot tam atbilstošu pilsētvidi, radot tādus apstākļus, lai jebkurš varētu un vēlētos braukt ar sabiedrisko transportu. Tas būs ieguvums visiem.

Taču jāņem vērā, ka sabiedriskajam transportam ir jābūt ideālam, lai kāds savu “Golf” markas privātautomašīnu vēlētos nomainīt pret biļeti “Mercedes” markas autobusā.

Sabiedriskā transporta priekšrocības

Sabiedriskais transports noteikti ir efektīvs pārvietošanās līdzeklis pilsētā, taču šajā jautājumā svarīgi ir cilvēku ieradumi.

Ja pēdējos 20 gadus neesmu braucis ar mikroautobusu, jo esmu pieradis braukt ar savu privāto vieglo automašīnu, vai es esmu gatavs pārmaiņām? Sabiedriskais transports ir ļoti labs risinājums.

Nav nepieciešamības meklēt autostāvvietu, un tas ir finansiāli izdevīgāk. Vai tas ir ērtāk? Diez vai. Tomēr jāatzīst, ka autostāvvietas ir dārgas un bieži darbavietas tuvumā tādu nav vispār. Tas rada neērtības, tādēļ šādos gadījumos sabiedriskais transports der labāk.

Reklāma
Reklāma

Vai laiks atstāt savu automašīnu izmantošanai tikai nedēļas nogalēs?

Varbūt Tavs maršruts uz darbu var būt ātrāks ar mikroautobusu, kurā vari izmantot bezmaksas Wi-Fi un pat piesprādzēties?

Rūpēs par dabu, esam sākuši izmantot mazāk plastmasas, liels solis būtu arī ikdienā izvēlēties sabiedrisko transportu kā pārvietošanās līdzeklis. Labāk ne tikai dabai, bet arī Tavai ikdienai!

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.