![](https://lastatic.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/2015/05/AUTO3_TS_1.jpg)
Pircēja tiesības 2
Patērētāju tiesību aizsardzības centra patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde skaidro, ka uz lietotu automobiļu tirdzniecību attiecas tās pašas prasības, kas uz citām lietotām precēm.
Pārdevējs ir tiesīgs brīvprātīgi dot vai nedot garantijas apsolījumu, noformējot to rakstveidā. Pircējam ir tiesības pieteikt prasījumu lietota auto pārdevējam divu gadu laikā no preces iegādes dienas. Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas pirmo sešu mēnešu laikā, pircējs ir tiesīgs pieprasīt pēc savas izvēles preces maiņu pret līdzvērtīgu, preces trūkumu vai defektu novēršanu, cenas pazemināšanu vai naudu, kas samaksāta par preces iegādi. Ja komersants nepiekrīt patērētāja sniegtajam prasījuma pamatojumam (piemēram, komersants uzskata, ka defektu rašanās cēloņi ir patērētāja rīcības sekas), lai izšķirtu strīdu, nepieciešama neatkarīga ekspertīze.
2015. gadā centrs saņēmis divas sūdzības par iegādātām automašīnām, kur vienā gadījumā sniegts skaidrojums un otra sūdzība atrodas izskatīšanas stadijā. 2014. gadā saņemti trīs iesniegumi, kur visos gadījumos patērētājam sniegts skaidrojums par viņa tiesībām. Savukārt 2013. gadā saņemtas piecas sūdzības, no kurām četros gadījumos sniegts skaidrojums un vienā gadījumā panākts pozitīvs risinājums patērētājam.
Piemēram, bijis gadījums, kad pircējs iegādājies automašīnu, kurai konstatēja defektu. Automašīna atdota pārdevējam un nauda patērētājam atmaksāta. Vēl vienā gadījumā pircējs bija iegādājies mazlietotu automašīnu, kurai parādījās motora defekti, bija bojāti diski. Pārdevējs atteicies veikt remontu vai segt ar remontu saistītās izmaksas. Pēc sarakstes ar komersantu panākta vienošanās par automašīnas trūkumu novēršanu bez maksas.