Uz centru ar vilcienu vai “Rīgas satiksmi”? 20
Tā kā autoosta Torņakalnā, skatoties no pasažieru ērtībām, ir krietni nepateicīgāka nekā autoosta centrā, projekta autoriem noteikti būs jādomā, kā pasažierus no Torņakalna nogādāt uz centru un otrādi. Sadarbība ar “Rīgas satiksmi” un jauni sabiedriskā transporta maršruti? Vai tomēr sadarbība ar “Pasažieru vilcienu”?
Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Laura Frinberga-Tuklere sacīja, ka pasažieru pārvietošanu risinās ar sabiedriskā transporta palīdzību, taču netiek precizēti kaut vai iespējamie risinājumi, kuri esot vairāki.
Savukārt “Pasažieru vilciena” (“PV”) pārstāvis Egons Ālers man apstiprināja, ka “PV” interesē jebkurš potenciālais pasažieru skaita pieaugums. “Savu biznesu tur redzam, bet priekšlaicīgi prognozēt un plānot neko nevajadzētu, jo tiešas skaidrības par visu kopbildi nevienam nav, tostarp projektētājiem.”
Autoostai un stacijai vienai otru jāpapildina
RSAO valdes priekšsēdētāja man norādīja, ka “Rail Baltica” projektu uzskata arī par sava veida pārvadājumu konkurentu, tāpēc pieņem, ka “Rail Baltica” ir ieinteresēti autoostai atņemt pasažierus. “”Rail Baltica” ir liels starptautisks projekts, daudz lielāks par mums. Jāsaprot, ka arī viņi ir mūsu konkurenti un grib mūsu situāciju pasliktināt. Savienojumu Tallina–Rīga–Kauņa šobrīd nosedz autobusi. Skaidrs, ka mērķis noteikti ir cilvēkus pārsēdināt uz vilcienu,” sacīja V. Gromule. Tam gan īsti nepiekrīt transporta nozares eksperts T. Linkaits, kurš uzskata, ka abas būves ir vajadzīgas centrā un blakus, lai tās viena otru var papildināt. “Nedomāju, ka “Rail Baltica” grib atņemt pasažierus autoostai. Vismaz Vācijā vilcienu dēļ autobusu satiksme mazāka nav kļuvusi. Jo abas celtnes atradīsies tuvāk, jo lielāka iespēja abām gūt papildu pasažierus.” Rīgas starptautiskā autoosta pērn apkalpoja apmēram 1,7 miljonus pasažieru vairāk nekā 156 000 reisu.
VIEDOKLIS
Eksperts: risinājumam jābūt vilcienam
Tālis Linkaits: “Tā kā autoostu plāno būvēt soļa attālumā no Torņakalna stacijas, būtu tikai loģiski šādus pārvadājumus veikt ar vilcienu. Protams, autobusi no Vidzemes un Latgales nebrauks līdz Torņakalnam. Cilvēki noteikti kāps ārā pieturās Daugavas labajā krastā. kopumā Torņakalna izvēle nav ērta, tāpēc ceru, ka risinājums būs tikai pagaidu. Autoostai palikt Torņakalnā ilgtermiņā būtu absurds. Lielākā problēma ir tā, ka trūkst galvenā projektu vadītāja, kas būtu kā vadošais spēks un visu dzītu uz priekšu. Neesmu dzirdējis par citu risinājumu un tā arī ir problēma. Rīgas stacijas pārbūves faktu zināja jau divus gadus, bet divu gadu laikā Rīgā nav noticis nekas, lai problēmu risinātu. Tagad ir viens variants, ko visi ar sāpīgu skatienu pieņem.”