Uz centru ar vilcienu vai “Rīgas satiksmi”? 20

Tā kā autoosta Torņakalnā, skatoties no pasažieru ērtībām, ir krietni nepateicīgāka nekā autoosta centrā, projekta autoriem noteikti būs jādomā, kā pasažierus no Torņakalna nogādāt uz centru un otrādi. Sadarbība ar “Rīgas satiksmi” un jauni sabiedriskā transporta maršruti? Vai tomēr sadarbība ar “Pasažieru vilcienu”?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Laura Frinberga-Tuklere sacīja, ka pasažieru pārvietošanu risinās ar sabiedriskā transporta palīdzību, taču netiek precizēti kaut vai iespējamie risinājumi, kuri esot vairāki.

Savukārt “Pasažieru vilciena” (“PV”) pārstāvis Egons Ālers man apstiprināja, ka “PV” interesē jebkurš potenciālais pasažieru skaita pieaugums. “Savu biznesu tur redzam, bet priekšlaicīgi prognozēt un plānot neko nevajadzētu, jo tiešas skaidrības par visu kopbildi nevienam nav, tostarp projektētājiem.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Autoostai un stacijai vienai otru jāpapildina

RSAO valdes priekšsēdētāja man norādīja, ka “Rail Baltica” projektu uzskata arī par sava veida pārvadājumu konkurentu, tāpēc pieņem, ka “Rail Baltica” ir ieinteresēti autoostai atņemt pasažierus. “”Rail Baltica” ir liels starptautisks projekts, daudz lielāks par mums. Jāsaprot, ka arī viņi ir mūsu konkurenti un grib mūsu situāciju pasliktināt. Savienojumu Tallina–Rīga–Kauņa šobrīd nosedz autobusi. Skaidrs, ka mērķis noteikti ir cilvēkus pārsēdināt uz vilcienu,” sacīja V. Gromule. Tam gan īsti nepiekrīt transporta nozares eksperts T. Linkaits, kurš uzskata, ka abas būves ir vajadzīgas centrā un blakus, lai tās viena otru var papildināt. “Nedomāju, ka “Rail Baltica” grib atņemt pasažierus autoostai. Vismaz Vācijā vilcienu dēļ autobusu satiksme mazāka nav kļuvusi. Jo abas celtnes atradīsies tuvāk, jo lielāka iespēja abām gūt papildu pasažierus.” Rīgas starptautiskā autoosta pērn apkalpoja apmēram 1,7 miljonus pasažieru vairāk nekā 156 000 reisu.

VIEDOKLIS

Eksperts: risinājumam jābūt vilcienam

Tālis Linkaits: “Tā kā autoostu plāno būvēt soļa attālumā no Torņakalna stacijas, būtu tikai loģiski šādus pārvadājumus veikt ar vilcienu. Protams, autobusi no Vidzemes un Latgales nebrauks līdz Torņakalnam. Cilvēki noteikti kāps ārā pieturās Daugavas labajā krastā. kopumā Torņakalna izvēle nav ērta, tāpēc ceru, ka risinājums būs tikai pagaidu. Autoostai palikt Torņakalnā ilgtermiņā būtu absurds. Lielākā problēma ir tā, ka trūkst galvenā projektu vadītāja, kas būtu kā vadošais spēks un visu dzītu uz priekšu. Neesmu dzirdējis par citu risinājumu un tā arī ir problēma. Rīgas stacijas pārbūves faktu zināja jau divus gadus, bet divu gadu laikā Rīgā nav noticis nekas, lai problēmu risinātu. Tagad ir viens variants, ko visi ar sāpīgu skatienu pieņem.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.