Katrai sezonai savas riepas 0
Daudz diskutē par to, vai izdevīgākas ir vissezonas riepas vai tās, kas domātas vasarai un ziemai.
Katrai no tām ir atšķirīgs gumijas sastāvs. Vasaras riepas ir cietākas un mazāk dilst, braucot pa karstu asfaltu, bet ziemas riepu gumija ir mīkstāka, tāpēc veidojas labāka saķere ar ledu. Savukārt karstā laikā šīs riepas pastiprināti dilst.
! Aprēķini rāda, ka izdevīgāk ir lietot atsevišķu riepu komplektu ziemai un vasarai. Tad riepām ir ilgāks mūžs, un triju gadu laikā var ietaupīt lielāku summu.
Pirms braucamo apauj ar iepriekšējās ziemās izmantotajām riepām, pārliecinieties, vai to protektora dziļums ir lielāks nekā noteikumos minētie 4 mm. Jaunu ziemas riepu protektora dziļums ir 8–10 mm. Speciālisti iesaka negaidīt, līdz protektors ir sasniedzis minimālo pieļaujamo dziļumu, bet ikdienā sekot līdzi riepu stāvoklim un, ja automašīnas vadāmība ir apgrūtināta, ir jūtama vibrācija vai palielinās riepas skaļuma līmenis, nekavējoties apmeklēt speciālistus, lai noskaidrotu, vai nav nepieciešams mainīt riepas.
Papildus vizuālajai apskatei jāpārbauda riepu spiediens, jo tas ietekmē ne tikai riepu nolietošanās ātrumu, braukšanas drošību un komfortu, bet arī degvielas ekonomiju un automašīnas ritošās daļas nolietojumu. Riepu spiediena pārbaudi var veikt jebkurā degvielas uzpildes stacijā, kā arī automašīnu apkopes stacijās.