Kaut Londonā drīkst braukt tikai ar īres skuteriem, nepārsniedzot ātrumu 13 km/h, jaunieši lieto personīgos visur, kur vien iespējams.
Kaut Londonā drīkst braukt tikai ar īres skuteriem, nepārsniedzot ātrumu 13 km/h, jaunieši lieto personīgos visur, kur vien iespējams.
Foto: Texturemaster/SHUTTERSTOCK

Automašīnu vietā gājējus un velosipēdistus tagad apdraud jauna problēma – e-skūteris 30

Ilze Kalve, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Automašīnu vietā gājējus un velosipēdistus tagad apdraud jauna problēma – videi visnotaļ draudzīgie un ērti lietojamie elektriskie skūteri.

Pagaidām tos drīkst lietot tikai konkrētos rajonos, visā valstī to ir nedaudz virs 30, un tikai īrējot no oficiālām skūteru īres kompānijām. Jaudīgs elektriskais skūteris var sasniegt pat 110 km/h, taču īres skūteriem maksimālais ātrums drīkst būt 24,9 km/h, bet Londonā vēl mazāk – tikai 13 km/h.

CITI ŠOBRĪD LASA

Īre maksā 14–20 pensus minūtē (16–23 eirocenti), taču, lai tos lietotu Londonā, pirms tam ir jāpabeidz īpaši tiešsaistes kursi, pie tam jābūt vadītāja apliecībai. Savu personīgo skūteri nekādā gadījumā nedrīkst izmantot uz koplietošanas ceļiem, velojoslām vai ietvēm.

Taču e-skūterus var iegādāties bez problēmām, tie arī tiek lietoti uz nebēdu visur, kur vien iespējams, – uz ceļiem, veloceliņiem, ietvēm, jauniešiem bieži vien vizinoties divatā un neievērojot ne tikai satiksmes noteikumus, bet vispār jebkādus noteikumus.

Londonā vien nedēļas laikā policija ir konfiscējusi 507 skūterus, jo tie tiek klasificēti kā motorizēts pārvietošanās līdzeklis, kam jābūt licencētam, par to jāmaksā ceļa nodoklis un nepieciešama tehniskā apskate.

Sabiedrība valdībai pieprasa pieņemt stingrākus likumus, jo diemžēl braukāšana pa ietvēm beidzas ar satiksmes negadījumiem, dažkārt pat letāliem, taču pagaidām bez izmaiņām. Tikmēr Londonas mērs sola paplašināt velojoslas, lai tur pietiktu vietas arī elektriskajiem skūteriem, par ko riteņbraucēji nepavisam nav sajūsmā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.