Smērēti rati labi ripo 0
Raivja Alkšņa uzņēmums “Krown Baltic” pret automašīnu rūsēšanu cīnās jau piecus gadus. – Pirmām kārtām es ieteiktu nepirkt mašīnu, kas jau ir sarūsējusi. Būt divtik piesardzīgam, ja ir aizdomas par nopietnām avārijām, ko mašīna varētu būt piedzīvojusi. Tāpat jāpadomā divreiz, pērkot tādas markas un modeļa automašīnu, kam raksturīga korozija. Kuras tās ir? To var itin labi redzēt, papētot ielas malā novietoto braucamrīku riteņu arkas, bagāžnieka vākus. Konkrētus modeļus saukt negribētu, vien pieminēt pašu pieredzi. Mums bija demonstrējumu automašīna – nopirkām lietotu, aprūsējušu Mazda 6, kas braukusi tikai Latvijā. Vienu pusi apstrādājām pēc “Krown” metodes, bet otru atstājām, kāda ir, un izmantojām gan ikdienā, gan arī izstādēs demonstrējumiem. Šogad neapstrādātās puses dēļ vairs nevarējām iziet tehnisko apskati. Atdevām mašīnu Čehijas filiālei, kur tehniskā apskate nav tik piekasīga.
Uzņēmējs stāsta, ka “Krown” apstrādes tehnoloģija ir vienkārša: – Mēs nopūšam virsbūvi ar mitrumu atgrūdošu Kanādā ražotu eļļu, kas iesūcas katrā plaisā un spraudziņā un, atrodot pat mazāko krāsojuma poru vai sarūsējušo vietu, izstumj no tās ūdens molekulas. Šī vieta pārstāj rūsēt, savukārt veselās vietas kļūst eļļainas. Automašīnas virsbūvē ir dažādas tehnoloģiskās kabatas, kurām nevar piekļūt, piemēram sliekšņos, durvīs. Tur mēs izdarām tehnoloģiskos urbumus un, izmantojot garas sprauslas, iepūšam pretrūsas līdzekli. – Mitrumam vairs nav saskares ar metālu, un korozijas risks uz laiku tiek novērsts.
– Protams, līdzeklis no automašīnas apakšas ar laiku nomazgājas, tāpēc rekomendējam procesu atkārtot reizi gadā, – stāsta Raivis Alksnis. Viņš skaidro, ka šo darbu var paveikt arī saviem spēkiem. – Pretrūsas līdzekli mēs pārdodam gan mazos flakonos, piemēram, lai uzpūstu ķerrai vai velosipēdam, gan litru iepakojumos kopā ar kompresoram pieslēdzamu uzgali un sprauslu. Ja ir pieejama estakāde vai pacēlājs, automašīnas apakšu nomazgā un nopūš ar šo līdzekli. Nepieciešams kompresors, krāsotāja kombinezons un brilles. Līdzeklis T40 nav toksisks, nav smirdīgs, tomēr apģērbs gan kļūs eļļains. Galvenais – visus urbumus izdarīt saprātīgi un pēc tam neaizmirst aizvērt ar gumijas aizbāžņiem.
Raivis Alksnis skaidro, ka garantiju pret rūsēšanu uzņēmums dod tikai jaunām mašīnām un tām, kas nav vecākas par trim gadiem. – Tas tāpēc, ka lietota mašīna var būt sasista un pēc tam nekvalitatīvi saremontēta. Šādā gadījumā rūsu ir ļoti grūti uzvarēt, un kurš gan gribēs atbildēt par kāda cita slikti paveiktu darbu. Vēl mūsu pieredze liecina, ka regulāri apstrādāta mašīna, kam nav šādu slēptu defektu, nesarūsēs. Šajos gados bijuši tikai divi gadījumi, kad pēc apstrādes rūsēšana ir turpinājusies. Abus gadījumus rūpīgi izpētījām, un izrādījās, ka vainojams slikts virsbūves remonts pēc avārijas.