Automašīnas kaitnieki sāls, ledus un rūsa 0
To, ka automašīnai pirms ziemas jāapauj jēdzīgas ziemas riepas, jāpārbauda strāva akumulatorā un uz durvju gumijām pēc mazgāšanas jāuzpūš silikona aerosols, zina teju vai katrs autobraukšanas pirmziemnieks. Pretējā gadījumā var gadīties, ka nevar iedarbināt mašīnu, atvērt durvis vai bagāžnieku. Un var būt vēl sliktāk, kad šķietami labās vissezonas riepas, jo kordi taču ārā nelien, liek pabeigt ceļojumu ar elegantu lēcienu pāri grāvim.
Rudens ABC
Pieredzējušākie dīzelisti labi zina, ko nozīmē pāris beigtu kvēlsveču, kad termometrs no rīta rāda -15 °C. Tāpat viņi zina, kā ir, ja degvielas filtrā ir ūdens kondensāts, vai kādas ir sekas, ja no kaimiņa fūrista nosmeltais krievu vasaras soļķis nakts laikā bākā pārvērties želejlācītī.
Kvēlsveces jāizskrūvē un jāpārbauda, kamēr laiks ir silts un nesalst rokas. Riepām vajadzētu atbilst vismaz Ceļu satiksmes noteikumu minimumam. Arī ūdeni no dīzeļfiltra labāk noliet, kamēr vēl nav mīnusgrādu. Jā, un nevajadzētu aizmirst par stiklu mazgājamā šķidruma trauku. Ja tur ir ūdens vai vēl vasaras šķidrums, jāpiegāž klāt niknāks zieminieks vai pat koncentrāts, lai šķidrums nesasalst un nenobloķē mazgāšanas sistēmu. Ūdenim sasalstot piemīt nelāga īpašība izplesties un kaut ko salauzt.