Autoīpašnieki pārmaksā par OCTA 1
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) salīdzinājis dažādos OCTA agregatoros jeb kalkulatoros pieejamās cenas un secinājis, ka pērkot OCTA starpnieku mājaslapās, autoīpašnieki katru reizi pārmaksā vidēji 11-14%. Turklāt nereti starpnieka norādītā polises cena ir būtiski augstāka par tās cenu, pērkot to pa tiešo apdrošinātāju mājaslapā.
LTAB norāda, ka šobrīd Latvijā ir vairāki apdrošināšanas starpnieku interneta portāli, kuros var iegādāties OCTA. Ievadot transportlīdzekļa datus, katrā no tiem var redzēt cenu piedāvājumu no dažādām apdrošināšanas sabiedrībām. Tomēr, neraugoties uz šajos portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību. Tādējādi autoīpašnieki iegādājas OCTA, pārmaksājot par polisi, nenojaušot, ka, pērkot polisi pa tiešo apdrošinātāja mājaslapā, tās cena būtu par vidēji 11-14% zemāka.
“Starpnieku portālos pieejamajās OCTA cenās ir iekļauta starpnieka atlīdzība, bet tās apmēru starpnieki autoīpašniekiem uzskatāmi nerāda. Tikpat nemanāma ir starpnieku atsauce, ka OCTA darījumu nodrošina nevis apdrošinātājs, bet apdrošināšanas starpnieka uzņēmums. Maldīgas informācijas rezultātā autoīpašnieks iegādājas OCTA pārliecībā, ka tā ir vislabākā un izdevīgākā viņam pieejamā cena, taču patiesībā par polisi pārmaksā, atsevišķos gadījumos pat vairāk nekā simts eiro,” uzsver LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.
LTAB ir neizpratnē par Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) prasību pārtraukt piedāvāt autoīpašniekiem iespēju salīdzināt apdrošinātāju mājaslapās pieejamās OCTA cenas tīmekļa vietnē www.ltab.lv un mobilajā lietotnē “LTAB OCTA”. Aizliegums tiek pamatots nepieciešamajā virzienā interpretējot Eiropas Komisijas Direktīvu par apdrošināšanas izplatīšanu un apdrošināšanas starpniecību prasības.
“LTAB OCTA kalkulators šobrīd ir Latvijā vienīgais rīks OCTA cenu iegūšanai un salīdzināšanai tieši no apdrošinātāju mājaslapām, tādēļ atkārtoti aicinām FKTK un citas nozari uzraugošās un regulējošās institūcijas rast iespēju saglabāt šo agregatoru, tādējādi dodot iespēju patērētājiem veikt objektīvu un godīgu cenu salīdzinājumu,” uzsver Stengrevics.
1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “Baltikums Vienna Insurance Group”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” UADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.